dijous, 2 de novembre del 2017

Olla de Vallter

Accés: Heu d'anar fins a la població de Setcases, al Ripollès. Un cop en aquesta població seguiu carretera amunt direcció a l'estació d'esquí de Vallter 2000. Ja a l'última corba abans d'arribar a l'estació heu d'aparcar el cotxe just al costat de la carretera.

Notes: El tram des del Refugi d'Ulldeter fins a l'inici del corriol que puja al Gra de Fajol Petit és una mica perdedor ja que s'ha d'avançar per un mar de roques. Hi han fites, però a vagades costen de trobar.

La grimpada cap al Gra de Fajol Petit es fa per un tram força empinat i descompost, atenció a la caiguda de pedres i a les relliscades.

Panoràmica des del Gra de Fajol Petit

Panoràmica des del Gra de Fajol

Sortiu de l'aparcament i agafeu el GR 11 que puja per un corriol a l'altre costat de la carretera. Amb 10 minuts arribeu al Refugi d'Ulldeter, per on heu de passar pel seu davant. Un cop deixeu enrere el refugi heu de parar atenció, ja que aquí heu de deixar de seguir el corriol i baixar lleugerament a l’esquerra  per on hi transcorre una pista, que segurament a l'hivern és una pista d'esquí. Seguiu aquesta pista avall, sense pèrdua.

Desprès de poca estona baixant i a on la pista fa un gir a mà esquerra, abandoneu aquesta i aneu a la dreta, en direcció a un mar de roques. Aquí podria ser que trobéssiu algunes fites, però no us ho asseguro, en tot cas aneu avançant per aquest mar de roques amb tendència cap a l'esquerra. A mesura que us aneu acostant a les roques de ben segur que algunes fites trobareu, aneu-les seguint de cara amunt. Un cop a la base de la paret ja podreu començar a iniciar la grimpada per una petita llosa de roca.

Aquest tram és força empinat i força descompost, però es pot anar seguint bé seguint les varies fites. Aneu pujant, guanyant alçada de forma ràpida i constant. Desprès de força estona pujant arribeu al Gra de Fajol Petit. Un cop gaudit d'aquest magnífic cim seguiu per la carena en direcció cap al Gra de Fajol. És un camí sense pèrdua, ben fressat i amb varies fites per anar seguint traçat correcte.

Desprès d'una estona amb camí força planer comenceu a remuntar fort en direcció cap el Gra de Fajol. És un pujada força dreta que amb pocs metres us portarà fins el cim del Gra de Fajol, magnífic mirador de la zona. Un cop vist, seguiu per la carena per una forta baixada en direcció al Coll de la Marrana. Des del coll continueu seguint la carena, de cara amunt, fins arribar al Bastiments, un del cims emblemàtics de la zona.

Un cop vist, continueu per la carena fins arribar a un petit cim, aquí abandoneu la carena i decanteu-vos a la dreta, seguint una carena secundària en direcció cap el Coll de Bacivers. No heu d'abandonar aquesta carena, on el camí es pot seguir fàcilment. Passeu pel Pic de Bacivers, i d’aquí i sempre seguint la carena, comenceu a baixar. Tot seguint fites passeu pel costat de l'Estany de Bacivers.

Des de l'estany aneu cap a l'esquerra, per anar a buscar un corriol ben marcat en direcció cap el Coll de la Geganta. Arribeu a aquest coll, on just a sota hi han les pistes de l'estació d'esquí de Vallter. Continueu seguint la carena, passeu per un petit pas (la xemeneia) i tot seguint el corriol arribeu al Pic de la Dona. Ara seguiu per la carena, sense pèrdua, i passeu per un altre petit turó. Des d'aquest punt aneu seguint el corriol que baixa de forma clara fins arribar a la Portella de Mentet.

Ja des d'aquest punt només us queda anar de cara avall seguint les marques de GR 11.6 i amb poca estona arribeu a l'aparcament de Vallter. Ara tot seguint la carretera arribeu a l'aparcament  on teniu el cotxe.