dilluns, 6 d’agost del 2012

Pica d'Estats - Pic Verdaguer

Desnivell: 1.400m

Accés: Arribeu fins el poble d'Àreu, al final de la Vallferrera, i agafeu la pista que va fins al Refugi de Vallfarrera, son 12km, millor si ho podeu fer amb 4x4.

Notes: Es tracte d'una excursió d'alta muntanya, llarga, amb força desnivell i amb un temps molt canviant, normalment bufa molt de vent. mireu bé els mapes del temps i preneu la roba necessària.

Un cop situats a l'aparcament, aneu seguint els senyals fins arribar al Refugi de Vallferrera (15min). A partir d'aquí comença una forta pujada per dins d'un bosc fins que arribeu a la base del serrat d'Areste, que heu de rodejar per l'esquerra. Amb poca estona començareu a endinsar-vos pel Barranc de Sotllo, un magnífic paratge, ple d'aigua i cascades. La pica comença a treure el nas davant vostre.

Travesseu el riu, aneu pujant de mica en mica, passeu pels Plans de Sotllo, i desprès d'una petita pujada torneu a travessar el riu, arribeu a l'Estany de Sotllo. Continueu, rodegeu l'estany per l'esquerra i amb no gaire esforç arribeu a l'Estany d'Estats, situat just sota la Pica d'Estats, imponent davant vostre.

A partir d'aquest punt és on comença l'excursió de veritat, on comença el trenca-cames del Port de Sotllo, baixar, i fer la ultima rampa fins al Cim de la Pica d'Estats.

Bé, comenceu a pujar la tartera cap el Port de Sotllo, amb calma, l'ascensió és llarga i empinada. Desprès d'una bona estona pujant i pujant sense parar arribareu al Port de Sotllo, on de ben segur que bufa el vent de valent. Les vistes sobre els estanys són espectaculars. Ara podríeu pujar a la Pica d'Estats per l'aresta, fins al Pic Verdaguer, però no és recomanable per gent amb vertigen i amb poca experiència a la muntanya. Seguiu avall, rodejant la Pica d'Estats pel darrere.

Depèn de l'època que hi aneu haureu de travessar alguna placa de neu, o de gel. Seguiu el camí. que va tombant a la dreta. Abans d'emprendre la pujada cap al Coll de Riufred trobareu unes fites que s'enfilen a la vostre dreta, si voleu podeu pujar per aquí per estalviar-vos una mica de camí, però sinó teniu pressa val més la pena pujar pel Coll de Riufred i un cop a dalt girar cap a la dreta, on ja teniu la pica a tocar.

Des d'el Coll de Riufred ja podeu veure la creu del cim. Arribareu a un petit coll, entre la Pica d'Estats i el Pic Verdaguer, val la pena pujar també a aquest cim, ja que no comporta més de 3 minuts. Des d'aquest 2 cims les vistes són espectaculars, tot és muntanya, muntanya i muntanya, simplement s'hi ha de pujar i gaudir-ho.

Per baixar passeu per on heu vingut, prenen les mateixes precaucions que heu pres per pujar i gaudint del paisatge.