dilluns, 27 de novembre del 2017

Grau del Carrasclet - Cova de la Bruixa - Toll de l'Ou - Clot del Cirer

Accés: Heu d'anar fins al poble de La Morera del Montsant, situat a uns 8 quilòmetres de Cornudella de Montsant i a uns 25 quilòmetres de Falset, la capital de la comarca del Priorat. L'excursió comença des de l'aparcament habilitat a l'entrar al poble

Notes: És una ruta fàcil, tot i que el Grau del Carrasclet és una mica exposat però es pot fer força bé.

El desnivell no estic segur de si es va grabar correctament, jo diria que son uns 1200 metres, però al blog posar-he el resultat que em va donar el wikiloc.

Cova de la Bruixa

Toll de l'Ou (part 1)

Toll de l'Ou (part 2)

Toll de l'Ou (part 3)

Toll de l'Ou (part 4)

Cadolla dels Forats

Sortiu de La Morera de cara amunt, seguint el GR 171. Pocs metres enllà arribeu a un trencall, continueu seguint el GR, direcció el Grau dels Barrots. Pocs metres amunt abandoneu el GR 171 i seguiu el PR-C 183, direcció cap el Grau dels Barrots. Ja més enllà trobeu un altre trencall, ara abandoneu el PR i aneu cap a la dreta, direcció cap el Grau del Carrasclet. Aneu en lleuger ascens, acostant-vos cap a la paret. El corriol s'endinsa dins del bosc, tot grimpant i salvant blocs de roca. Ja al fons arribeu al Grau del Carrasclet, que consisteix en 2 trams.

El primer tram són uns petits esglaons, acompanyats d'una corda, i ja a dalt sortiu per un petit forat per acabar el pas equipat. El segon tram consta d'esglaons típics de via ferrada, amb cable de vida inclòs. És fàcil i no massa llarg, tot i que en els 2 trams s'ha d'anar amb compte. Ja a dalt aneu a la dreta, passeu per una escletxa i ja sou a dalt de la Serra Major.

Aquí ara seguiu les fites a la dreta, resseguiu una petita serra ben a prop de cingle fins que torneu a trobar el GR, en aquest cas el GR 171.4. Hi ha un pal indicador, vosaltres direcció cap Albarca. Desprès d'una estona arribeu al Crist de la Sang, on a part de la Creu de Crist hi ha varies indicacions, ara vosaltres seguiu les indicacions cap a la Cova de la Bruixa, just al darrere de la creu i senyalitzat amb fites.

Aneu seguint aquest corriol que comença a baixar pel mig del Barranc de La Bruixa. Aneu baixant sense pèrdua fins que arribeu a un trencall, aquí pareu atenció, ja que el pal indicador està una mica amagat. En tot cas vosaltres continueu baixant pel barranc, pel camí de l'esquerra, direcció cap a la Cova de Pedret. Més avall passeu per la Cova de Pedret, una gran balma com moltes n'hi han al Montsant. Més avall i desprès de baixar fort pel corriol, acabeu sortint a una pista. Ara aneu a la dreta seguint la pista fins que arribeu a una corba a l'esquerra, on allà hi veureu unes fites a mà dreta, agafeu aquest corriol i aneu seguint fites per dins el torrent i amb uns 10 minuts arribeu a la Cova de la Bruixa, una gran balma situada en un lloc allunyat i tranquil.

Un cop vista torneu fins a la pista, seguiu-la uns metres a la dreta i quant traspasseu la riera agafeu un corriol a mà esquerra, senyalitzat amb fites. Aneu seguint aquest corriol, que transcorre pel marge dret de la Riera dels Pèlags. El corriol no està massa definit, però es pot anar seguint bé amb l'ajuda d'algunes fites. Desprès de força estona transitant per aquest corriol arribeu a un punt on el corriol s'esmuny avall, cap a l'esquerra. Metres més avall arribeu a un camí més marcat, és el GR 171, que tot seguint-lo us portarà fins a baix la riera, on a la dreta i ha el Toll de l'Ou, un increïble indret on l'aigua i fa varis salts i tolls, i fa d'aquest indret uns dels més bonics i visitats del Montsant. Per veure els diferents salts aneu a buscar un corriol que transcorre pel marge esquerra de la riera.

Un cop vist, aneu a buscar un altre cop el GR 171 i comenceu a remuntar amunt, per l'altre costat del torrent. Pocs metres més amunt i quant el GR gira cap a l'esquerra, abandoneu-lo i agafeu un corriol que surt tot recte davant vostre. Aneu seguint aquest corriol que no és més que una drecera. Ja més endavant trobareu un altre corriol, aquest senyalitzat amb marques de PR, és el PR-C 14. Ara seguiu-lo cap a la dreta. D'aquí en endavant haureu de seguir aquest PR fins arribar al cotxe, així que no té massa complicació, tot i que hi ha algun tram que el camí està una mica brut.

Poc desprès de caminar per aquest PR trobeu un trencall d'un corriol que se'n va avall cap a la dreta, no en feu cas, se'n va cap el Pont Natural. Passeu també per un tram rocós, ben arran de cinglera, on hi ha la Cova de La Pleta, on a dins hi ha un brollador d'aigua, tot i que només raja fort quant les pluges han sigut abundants. Passeu pel costat del primer pal indicador, seguiu direcció cap a la Font de la Canaleta. Un cop a la font, amagada sota dels arbres, arribeu a un altre trencall senyalitzat, ara continueu cap a la dreta, direcció cap al Clot del Cirer.

Aneu avançant, potser pel tram més brut de tot el PR, però no hi ha cap problema per seguir-lo. Força més enllà arribeu a un altre torrent, on hi ha la Cadolla dels Forats, una petita cascada d'aigua que hi forma un toll en un racó petit i arraconat. Continueu pel PR, ara pel tram més rocós de tots, aquí heu de salvar el Grau dels Forats, que tot grimpant i seguint marques grogues passareu sense problema.

Ara aneu seguint el corriol, que comença a remuntar el Barranc de la Falconera amunt. La llera del torrent queda ben enclotada, a la vostra esquerra i vosaltres avanceu per un corriol més alçat. Força més amunt veureu fites a mà esquerra, no senyalitzen res més que la Cova Arnalla, una petita balma. Continueu amunt, fins arribar a unes altres fites, que us indiquen el trencall per anar fins el Clot del Cirer, un dels altres paratges més visitats del Montsant. Un magnífic racó de parada obligatòria.

Un cop vist retorneu fins el PR i seguiu-lo de cara amunt. Ja a dalt de la Serra Major, seguiu indicacions cap el Grau de Salforès. Des d'aquest grau obtindreu unes vistes espectaculars de les parets que conformen el Montsant. Desprès de baixar per un tram rocós i força entretingut arribeu a un camí més ample, on seguint-lo a mà esquerra arribeu sense problemes un altre cop a la Morera.