dissabte, 9 d’agost del 2014

Estanys des Clòsos

Temps aproximat: 3'30

Accés: Heu d'anar fins el poble de Baqueira, i agafar la carretera que puja fins el Pla de Beret. Aparqueu al gran aparcament de les pistes d'esquí.

Notes: El camí està sense senyalitzar i a vagades costa de seguir. Recomanable portar mapa.

VIDEOS

Panoràmica des dels Estanys des Clòsos

Panoràmica des de Cap des Clòsos

Un cop situats a l'aparcament aneu cap el nord, dirigint-vos cap a l'extrem esquerra, on desprès de creuar un rierol comença una pista. Seguiu la pista uns 500 metres, fins que trobeu un corriol poc definit que s'enfila muntanya amunt a la vostra esquerra. Aquest corriol va pujant suaument, travessant trams de bosc i prats. Metres amunt travessareu un torrent i al cap de poca estona el camí comença a girar cap a l'esquerra, vers a l'oest.

Ara el camí puja més clarament, amb el torrent a la vostra dreta. Pujareu durant força estona, sempre amb el torrent a la vostra dreta. Arribant a dalt de tot us trobareu amb l'Estany des Clòsos, un petit estany situat entre el Tossal des Clòsos i el Cap des Clòsos. Aquí podreu gaudir d'unes impressionants vistes del Parc Nacional d'Aiguestortes i el Massís de l'Aneto.

Ara us heu de dirigir cap a la vostra esquerra, en direcció cap al Cap des Clòsos, buscant el millor itinerant per salvar el desnivell. Un cop a dalt les vistes s'amplien, ara també veiem el Pla de Beret, l'Escornacrabes i el Mont-Roig, d'entre d'altres. Baixem ara a buscar la carena, que haurem de seguir pel seu fil fins arribar al Tuc de Costarjàs. A partir d'aquí ja veureu la pista que transcorre per sota dels telecadires de l'estació d'esquí de Baqueira-Beret, que heu d'anar seguint fins arribar de nou a l'aparcament.