dilluns, 2 de març del 2015

Coll Formic - Sant Cristòfol - Sant Cebrià

Accés: Heu d'agafar la carretera que travessa el Parc Natural del Montseny, la BV-5301. Heu d'aparcar al quilòmetre 26,5 (Coll Formic) just al costat d'un restaurant.

Notes: El tram per anar fins a la bassa és una mica confús, si seguiu el track del wikiloc i arribareu bé.

Sortiu de l'aparcament i dirigiu-vos cap al davant el restaurant, aquí agafeu la pista que passa per l'esquerra el restaurant. Aneu recorrent aquesta pista que aviat passa pel costat de la Font del Rector. La pista va baixant molt suaument fins que força estona enllà passareu pel davant del Mas de La Cortada i el Mas de les Mirones. Continueu pista avall deixant algun que altre trencall. A prop del quilòmetre 5,5 trobareu un trencall a mà esquerra que puja amunt, agafeu-lo i amb pocs minuts arribareu al davant de l'església de Sant Cristòfol de la Castanya.

Un cop vista torneu a la pista i repreneu la marxa cap a l'esquerra. Aneu seguint la pista que passarà pel davant del Mas del Boscàs i la Font del mateix nom. No gaires metres enllà us trobareu amb el GR-5. Aquí seguiu el GR cap a la dreta on desprès d'un suau descens començarà a pujar de valent. Seguiu tota l'estona les marques del GR-5, i si no en veieu feu sempre cas de les fites. Desprès de molta estona pujant de valent per dins d'un costerut bosc sortireu al Pla del Cafè.

Aquí si mireu enrere veureu tot el desnivell que heu salvat amb poc tros, amb el Matagalls, Les Agudes i el Turó de l'Home al fons. Just davant de les ruïnes del cafè i a l'altre banda de la pista heu de trobar una altra pista que se'n va en direcció als Cingles de Bertí, que teniu a l'horitzó, just al davant vostre. Continueu per aquesta pista fins arribar al davant de les ruïnes del Corral d'en Perera. Aquí heu de mirar de buscar, o més ben dit, d'intuir un camí que marxa just al davant del corral, a la vostre dreta. Heu de tenir com a referència que heu de passar pel costat d'una bassa, on també hi hauria d'haver la Font del Corral.

Si ja heu passat pel costat de la bassa aneu seguint aquest camí, on a vegades costa una mica de seguir. Sortireu a un altre camí, vosaltres sempre heu d'anar de cara avall, si comenceu a pujar és que aneu malament. Desprès de baixar per una pista que fa algun que altre tomb, sortireu a una altre pista, aquest cop més fressada, seguiu-la a la dreta. Metres enllà travessareu la riera del Sot de la Font Negre i amb poca estona veureu l'ermita de Sant Cebrià de la Mora, al damunt vostre a la dreta, des d'on es tenen unes vistes espectaculars.

Un cop a l'ermita heu de seguir per un camí que surt al darrere de l'ermita, pujareu fins al Pla de la Rompuda, aquí heu de veure una pista ben fressada i seguir-la amunt. Just quant la pista fa un tomb de 180º a la dreta l'heu d'abandonar i agafar un camí que surt al vostre davant. No gaire més enllà sortireu a una gran clariana, on entre mig dels arbres veureu les runes del Mas. Aquí us heu de dirigir a l'extrem sud de la clariana, just per on heu entrat i buscar l'entrada d'un corriol bastant tapat.

Aquest corriol sembla que no es pugui seguir, però podeu continuar tranquils, es pot seguir perfectament, passant per diferents torrents fins a sortir a una pista, just enmig d'una corba. Aneu de cara amunt, passeu una tanca i arribeu a les ruïnes del Bruguès. Aquí continueu seguint el camí de cara amunt fins que arribareu a una tanca, segurament haureu de saltar la tanca per anar a l'altre costat, però no té cap complicació.

Un cop a l'altra costat seguiu pel camí que fa un parell de llaçades fins a sortir a un trencall de corriols. Heu d'agafar el de la dreta, que puja durant força estona sense parar fins a sortir al Pla de l'Ase Mort (GR-5.2). Seguiu aquesta pista cap a l'esquerra, de cara avall i amb poca estona tornareu a ser al lloc d'inici.