dimecres, 28 de desembre del 2011

Coll Formic - Sant Segimon - Matagalls

Accés: Heu d'agafar la carretera que travessa el Parc Natural del Montseny, la BV-5301. Heu d'aparcar al km 26,5, just al costat d'un restaurant.

Notes: Res d'especial, només para atenció al camí que transcorre per dins el bosc, ja que no està massa fressat i costa una mica de seguir.

Travesseu la carretera i pugeu pel camí senyalitzat en direcció al Matagalls. Travessareu un petit bosquet d'alzines i quant sortiu, una mica més amunt trobareu un trencall, agafeu la pista que marxa a l'esquerra, senyalitzada com a Sant Segimon. Pocs metres enllà trobareu un altre trencall, baixeu per la pista a mà esquerra.

Anireu travessant diferents torrents per dins del bosc, ATENCIÓ, quant trobeu un corriol marcat amb fites que s'enfila a la dreta NO L'AGAFEU. Continueu per la pista, a la dreta passareu per la Font de Sant Miquel dels Sants i més endavant passeu pel coll de les 3 creus.

Passat el Coll de les Tres Creus arribareu amb un corriol senyalitzat com a Sant Miquel de Barretons. Agafeu-lo i pugeu fins a l'ermita. Des de aquí veureu Sant Segimon i el seu santuari a baix del turó.
Un cop vista agafeu el camí que surt cap a l'est. Aneu-lo seguint fins que arribeu a una esplanada, que és on hauríeu anat a parar si haguéssiu agafat el corriol marcat amb fites.

***Fins la guerra civil, Sant Segimon oferia un servei d'hostatgeria durant una part de l'any. A l'hivern estava tancat.

Durant la guerra civil va ser totalment saquejat. En els anys 50 la propietat va iniciar una restauració del Santuari però per un problema d'accés (no disposar d'un camí propi) van haver de suspendre les obres quan l'Església estava pràcticament acabada.

El vandalisme d'una minoria (robatori de la campana llançant-la sobre la teulada, crema de portes i finestres, sostracció de material) va tornar a sumir el Santuari en una situació deplorable.

En els anys 90 després d'unes laborioses gestions administratives, la propietat va iniciar de nou la restauració (construcció d'una carretera, obres de recuperació d'edificis) que a causa de les dificultats existents (climatologia, cost, esfondraments, agressions) són més lentes del desitjat.***

Aquí teniu 2 opcions, davant vostre teniu 2 camins, el de més a l'esquerra sembla que marxi penjat arran de precipici, però desprès es converteix en un magnífic sender que discorre pel mig del bosc i arran de riu. L'altre segueix la carena. Jo recomano la primera opció.

Pugeu per dins el bosc, la sensació de solitud és plena, i el camí és fàcil, només heu d'anar seguint les fites. Un cop sortiu del bosc no trobareu cap sender evident. Aneu cap a l'esquerra per pujar un petit turó, un cop a dalt veureu ja la creu del Matagalls. Només heu d'anar en direcció cap a ella pel camí que es vulgui, hi ha moltes traces obertes.

Un cop a dalt les vistes són formidables.

Per tornar heu d'anar seguint les marques que indiquen Coll Formic i en poc més d'una hora tornareu a estar al cotxe.