dimarts, 28 de gener del 2014

Alcover - Niu de l'Àliga - Fonts del Glorieta - Mont-Ral - Cova de la Moneda

Accés: Aneu cap a la població d'Alcover, i allà aparqueu al costat de la piscina municipal. Des del carrer de Rodes comença la ruta.

Si voleu estalviar-vos uns 6km, i aparcar un tros més amunt, heu de seguir indicacions cap a l'ermita de Mare de Déu del Remei. Un cop allà seguir fins a l'aparcament del Molí d'en Tarrés. (De 8:00h a 20:00h s'han de pagar 5 euros)

Notes: Interessant anar-hi en èpoques de pluges per veure uns bons salts d'aigua.

VIDEOS

Niu de l'Àliga

Fonts del Glorieta

Panoràmica des de Punta Coroneta

Sortiu del poble d'Alcover pel camí asfaltat que surt del costat de la piscina municipal. Aquest camí està senyalitzat com a PR-C 20. Aneu seguint aquest camí, que passa pel costat d'un antic molí (El molí Nou) i més amunt surt a la carretera que puja fins a l'Ermita del Remei i a l'aparcament de Mas de Forès. Aneu un tros camí amunt fins a trobar un trencall senyalitzat, vosaltres a l'esquerra, per una pista fins arribar a Mas Forés.

Pugeu per l'aparcament i aneu a buscar el camí que va fins al Niu de l'Àliga. Teniu a tocar la canal d'aigua que abastia l'antic molí fins que arribareu a una pista. Aquí seguiu sempre indicacions cap al Niu de l'Àliga, el camí és de recent creació, ja que l'antic camí passava per l'esquerra del riu, vosaltres aneu per la dreta i bastant enlairats. Travesseu un parell de ponts de fusta fins que arribeu a una antiga central elèctrica.

Pugeu per les escales fins a dalt de tot, just sota del aqüeducte surt el corriol que us portarà fins a l'esplanada per accedir al Niu de l'Àliga, baixeu per una petita canal feta per l'aigua i arribareu a la llera del riu, on ja teniu davant vostre el salt d'aigua del Niu de l'Àliga. Si torneu enrere fins a dalt l'esplanada i agafeu un corriol a l'esquerra arribeu a la part de dalt de la cascada, on la visió també és impressionant. Un cop vist repreneu el camí, seguint les marques del PR C-20 i en direcció les Fonts del Glorieta.

A partir d'aquí el camí s'enfila de valent, salvant un bon desnivell, passareu per l'antiga bassa de la central fins que trobareu el trencall de les Fonts del Glorieta, baixeu i sortireu just al davant d'aquest magnífic salt d'aigua. Torneu enrere i continueu amunt, tindreu aquí també una visió més alçada de Les Fonts del Glorieta. Continueu amunt, ara seguint les indicacions cap a Mont-Ral fins que arribeu al poble.

Travesseu la carretera, passeu per l'esquerra del poble sense acabar-se d'endinsar i arribeu a un pal indicador. Aquí, haureu de seguir les indicacions cap a La Foradada. A partir d'aqui el camí deix d'estar tant ben senyalitzat i transcorre per corriols, però sempre aneu seguint el camí més fressat. Passeu per la Punta Coroneta, un magnífic mirador de Mont-Ral, continueu per un corriol ben fressat fins arribar a la Font del Moro, amagada darrera d'uns arbusts. Continueu pel corriol, seguiu indicacions cap a La Foradada fins que arribeu a un trencall, aquí veureu un trencall a la dreta amb indicació cap a la Cova de la Moneda, més tard tornareu per aquí, ara continueu recte, cap a La Foradada, visible des de la vostra posició. Deixeu un corriol que baixa a la vostre esquerra ( que agafareu més tard) i aneu en direcció al gran forat.

Travesseu La Foradada, continueu camí amunt, passeu per una altre petita Foradada i pocs metres enllà heu d'estar atents a trobar unes fites a la vostra dreta, que s'enfilen per un estrep rocallós. Tindreu al davant la imponent cinglera del Serret dels Avencs. Ara seguint sempre fites us endinsareu per un empinat bosc, fins arribar a l'entrada de l'Avenc de Mont-Ral, una entrada molt petita que si accedeix amb l'ajuda d'una cadena.

Vist l'avenc, continueu amunt, seguint fites, pugeu dalt de la cinglera, continueu seguint fites fins que sortiu a un corriol, seguiu-lo a la dreta. Arribareu a una petita clariana, aquí heu d'agafar un corriol a l'esquerra que ressegueix la cinglera, aquí trobareu unes fites, on a sota mateix dels vostres peus hi ha La Cova de la Moneda, busqueu el camí que baixa fins a l'entrada, val molt la pena endinsar-se uns metres. Un cop vista, torneu enrere fins a la petita clariana, ara continueu avall, direcció cap a Mont-Ral, però als pocs metres heu de trobar un corriol a la dreta, senyalitzat amb fites, agafeu-lo i amb uns minuts tornareu a estar al trencall del davant de la Foradada, trencall que he mencionat abans.

Ara, agafeu el corriol que baixa a la vostre esquerra, que també he mencionat abans. Aquest corriol us deixarà a un altre camí, molt a prop de la Font del Moro. Aneu a la dreta, seguint el camí, que no té pèrdua, fins que sortiu al barri del Bosquet. Baixeu cap a la carretera i traspasseu-la anant seguint una pista que transcorre per camp d'avellaners. Pocs metres més enllà gireu a l'esquerra i no abandoneu aquesta pista fins a trobar un altre cop el camí que heu fet servir a la pujada. Ara ja només us queda retornar per on heu vingut.