dimecres, 28 de desembre del 2011

Beret - Montgarri

Temps aproximat: 3'30

Accés: Heu d'anar fins el poble de Baqueira, i agafar la carretera que puja fins el Pla de Beret. Aparqueu al gran aparcament de les pistes d'esquí.

Notes: És una excursió ideal per fer-la amb raquetes a l'hivern, però a l'estiu es converteix en una agradable passejada. Aquesta ruta baixa a Montgarri per la pista de la dreta, molt freqüentada pels vehicles, si no voleu tenir aquest inconvenient podeu anar i tornar per la pista de l'esquerra.

Sortiu de l'aparcament i dirigiu-vos a l'extrem dret, de cara avall, agafeu la pista i aneu baixant suaument. Entrareu al bosc, el camí va baixant fins que a mà esquerra trobareu un portal de fusta on indica el camí per baixar al santuari de Montgarri, agafeu-lo.

Baixeu per un camí, amb esglaons i baranes fins el refugi de Montgarri. Allà podreu gaudir d'uns dels racons més visitats de la Vall d'Aran i dels Pirineus.

***Està situat a 1.645 metres d'altitud, travessant el Pla de Beret. L'any 2005 només tenia 3 habitants censats, a causa del despoblament de la vila que es va produir entre el 1945 i el 1955 per les dificultats per accedir al poble.
Al costat del santuari hi havia una rectoria i un hospital. Actualment, al lloc de la rectoria hi ha el Refugi de Montgarri.
El santuari romànic actual de Montgarri data del segle XVI. L'Edifici original datava entre el 1117 al 1119***

Per tornar, agafeu el camí pujador que va per la dreta del riu, aquest camí és més bonic i amb més bones vistes que per el que heu baixat, i molt important, no hi passen vehicles. Passareu per petites cascades i rierols fins que arribareu a l'aparcament on teniu el vehicle