dimecres, 28 de desembre del 2011

Vall de Gerber - Pic d'Amitges - Pic de Saboredo

Accés: Heu d'arribar fins al km 18,7 de la carretera del port de la Bonaigua. 3 km després de coronar-lo (si veniu de Vielha) heu d'aparcar a l'aparcament de la Peülla, al costat d'un remuntador.

Notes: Ruta fàcil i ben senyalitzada fins al Collet de l'Estany Gelat. A partir d'aquest punt es van seguint fites per terreny més pedregós.

La pujada al Pic de Saboredo te algun tram de grimpada, però molt fàcil.

VIDEOS

Travesseu la carretera, i aneu a agafar un sender que s'enfila per la dreta del riu Bonaigua. A mesura que aneu pujant la panoràmica sobre la vall es va obrint. El camí fa un gir a la dreta, entra dins d'un bonic bosc i guanya pendent fins que arribeu a l'Estanyol de Gerber, molt concorregut a l'estiu graciés al fàcil accés.

Continueu camí amunt, on el traçat ja no és tan amable i es converteix en un camí més pedregós, fins que arribeu a caminar per sobre d'una tartera on si pareu atenció, escoltareu l'aigua passar per sota les pedres. Una mica més amunt arribeu a l'Estany Petit de Gerber. Vorajeu-lo per l'esquerra i pugeu just pel costat del riu fins que arribeu al Llac de Gerber.

El Llac de Gerber és un llac de dimensions considerables. La seva peculiar forma, amb parets quasi verticals, fa la sensació de que estigueu amb a un antic crater d'un volcà. Aneu seguint el camí que continua per l'esquerra del llac. Arribeu a una canal força dreta, pugeu i un cop a dalt sortiu a terreny pla. Aneu seguint fites i corriol passant pel costat d'algun que altre estany, fins que desprès d'una estona d'anar pujant arribeu al Refugi Mataró, ben ve al fons de la vall.

Passeu pel darrere del refugi tot seguint marques i baixeu fins a la vora de l'Estany Negre de Dalt. Aquí el corriol es torna a enfilar de valent, per pujar fins el Collet de l'Estany Gelat. Ara heu d'anar a l'esquerra, seguint fites i per terreny més pedregós. Aneu seguint el camí sense problemes fins que al cap d'una bona estona sortiu una mica més amunt del Coll d'Amitges. Aquí, aneu a l'esquerra, cap amunt, per pujar fins el cim del Pic d'Amitges, un dels millors miradors de la vall.

Ara torneu enrere i aneu fins al Coll d'Amitges. Un cop al coll, seguiu recte, tot seguint fites, en direcció al Pic de Saboredo, que teniu al davant, un xic a l'esquerra. Aquest tram es força dret i pedregós, però es pot anar seguint força bé. Desprès d'una estona de pujar fort arribeu a dalt del Pic de Saboredo.

Un cop gaudit del magnífic paisatge que us envolta, només heu de retornar per on heu vingut, per acabar de completar una bona jornada de muntanya.