dimarts, 12 de gener del 2016

Salts de Canaletes

Distància: 10'5km

Accés: S'ha d'arribar al poble de Canaletes. accessible fàcilment des de Vilafranca del Penedès o des d'Igualada. Comença al bell mig del poble.

Notes: Per anar fins alguns dels salts d'aigua, s'ha de baixar a baix de la llera del torrent per un tram força empinat i equipat amb una corda.

La llera del torrent és ombrívola i frondosa i en alguns casos s'ha d'anar amb compte de no perdre el camí. Aquest camí en algun tram passa per dins la riera, així que si a plogut molt recentment aneu ben equipats o us mullareu els peus.

Camí ben arreglat i ben senyalitzat

Si decidiu anar fins el Salt del Rector, penseu que hi han uns 2,5 km entre anar i tornar i el corriol no està força tapat. Aquest no està ben arreglat com els altres.

Enllaç Wikiloc per anar fins el Salt del Rector

Sortiu del poble i aneu a buscar el carrer que baixa en direcció cap a l'urbanització de Can Ros, que passa pel costat d'unes instal·lacions esportives. Més amunt i seguint indicacions abandoneu aquesta carretera i agafeu una pista a mà esquerra, seguiu-la fins arribar a una petita esplanada. Aquí seguiu indicaions i arribeu al Salt dels Capellans, uns metres més avall teniu el Gorg dels Capellans. No us deixeu de visitar, just al costat del salt, el naixement de la Font dels Capellans, a dins d'una cova d'on cau aigua per tot arreu.

Un cop vist torneu enrere fins la clariana i agafeu el camí de la dreta. Traspasseu un petit torrent i poc més endavant sortiu al costat d'una vinya, seguiu pel camí fins a sortir a la carretera que porta a Sant Jaume Sesoliveres. Aquí i seguint indicacions cap al Salt de la Mala Dona, agafeu el camí de la dreta, pel costat d'un solitari arbre. Més endavant deixeu un camí a la dreta i continueu per la pista principal. Aneu seguint aquesta pista, que més endavant baixa de valent. Traspasseu un petit torrent i desprès de passar pel costat d'un camp de conreu arribeu al Salt de la Mala Dona.

Un cop al salt podeu agafar el corriol que baixa fins a baix, un cop vist torneu a la part superior i traspasseu el torrent que alimenta el salt, continueu per un corriol fins a sortir a un camí més ample, seguiu-lo a l'esquerra. Una estona més enllà veureu un altre pal indicador, aquí aneu a l'esquerra en direcció als altres salts d'aigua. Si voleu podeu agafar un corriol força tapat a mà esquerra per anar a veure el Salt del Cargol des de dalt, si no aneu a la dreta per una forta baixada. La baixada fins el torrent és força empinada i humida, l'ajuda d'unes cordes facilita aquesta baixada fins baix la llera del torrent.

Un cop al torrent aneu seguint indicacions cap el Salt del Cargol. Depenent de l'aigua que baixi us costarà més o menys avançar per dins el torrent, i no descarteu mullar-vos bé els peus. Desprès d'un corriol entretingut arribeu al Salt del Cargol.

Un cop vist torneu enrere fins al torrent, i aneu a l'esquerra, pel ben mig del torrent. seguiu indicacions cap el Salt dels Cucs.

Un cop vist torneu enrere fins al torrent, aquí teniu el corriol que puja amunt de valent, per un tram de cordes fixes que ajuden a fer més fàcil la pujada. Un cop a dalt continueu per un camí força planer fins a sortir a una pista, aquí aneu a l'esquerra en direcció cap a Canaletes.

Ara us ve un tram d'uns 4 quilòmetres per aquesta pista, pràcticament sense abandonar-la. Passeu pel costat de varis masos abandonats i camps d'oliveres fins a sortir a la carretera d'accés al mas de Can Feixes, uns dels masos més importants de la comarca. Un cop a la carretera només us queda seguir-la avall, passar per sota la C-15 i arribar un altre cop al poble de Canaletes.

***Si heu voleu anar fins el Salt del Rector, heu de seguir per la carretera asfaltada direcció Sant Jaume Sesoliveres fins que al cap de 500 metres des del trencall de la Font dels Capellans, veureu el pal indicador cap al Salt del Rector. Heu de seguir el camí que baixa fins a la llera del torrent uns 20 minuts fins arribar al salt.***