dilluns, 16 de gener del 2012

Castellassa - Lucky Txei - Santa Agnès- La Mola- Cova de les Ànimes

Accés: Arribeu fins a la població de Matadepera i agafeu la carretera BV-1221 que travessa el parc. Trobareu un trencall a mà dreta que entra a la urbanització Cavall Bernat. Entreu i busqueu el Carrer del Moliner. Hi ha un aparcament habilitat per deixar el cotxe a peu de camí.

Notes: Hi ha alguns trams una mica aeris, i alguna que altre canal, aneu amb compte amb les relliscades i les pedres soltes. Si voleu entrar a la Cova de les Ànimes o entrar a la cova del Santuari de Sant Agnès haureu de portar lot.

Si no volguéssiu fer la canal equipada Lucky Txei, podeu avançar uns metres fins arribar a la Castellassa de Can Torres i allà anar a buscar la Canal Gentil, just el bell mig de la cinglera propera a la Castellassa.

Sortim de l'aparcament i aneu de cara a la muntanya, agafeu el camí de la dreta. Arribareu a un replà on hi ha un trencall de camins, agafeu el de l'esquerra, poc més enllà deixeu-ne un que puja i continueu per la pista que planeja, fins que arribeu a un trencall, agafeu el camí de l'esquerra,

Una mica més amunt trobeu una bifurcació, agafeu el corriol de l'esquerra que puja per dins el bosc. Trobareu una pista, seguiu-la, i una mica més endavant la pista s'acaba. Seguiu el corriol que desprès es bifurca. Agafeu el corriol més fressat que passa pel costat del turó del Gurugú fins que arribeu a sota la cinglera. Aquí agafeu el corriol de la dreta, que recorre la base de la cinglera i s'encara cap a la Castellassa. Vigileu amb el petit pas aeri que heu de passar el Mal Pas de la Castellasa.

Arribareu a la base de la Castellassa, imponent i singular formació molt freqüentada per escaladors. Per continuar tireu uns metres enrere per on heu vingut i agafeu un corriol que surt a la dreta. Heu de parar atenció a no agafar el primer corriol, senyalitzat amb pintura groga i blava, la Canal de l'Elefant. Vosaltres tireu uns metres més enrere i buscar un corriol sense senyalitzar que s'en va molt fort amunt, fins a la base de la paret, on allà, i enmig d'una escletxa i veureu la canal equipada Lucky Txei.

Ja a dalt seguiu el corriol amunt, de cara a la cinglera, fins que trobeu un altre corriol transversal. Seguiu-lo a la dreta i aneu resseguint les cingleres inferiors des d'on tindreu una magnífica panoràmica de la Castellassa. Més endavant trobeu un trencall de camins, però vosaltres continueu recte. Arribareu a la Balma Clara, una balma de color rogenc. Deixeu el corriol que seguíeu i agafeu el que passa arran de paret. Més endavant trobareu la Balma Fosca.

Aneu seguint el corriol sempre de cara avall fins que arribeu a un torrent, on hi ha uns troncs per passar-hi per sobre, un cop a l'altra costat emparreu-vos pel marge i trobeu un altre cop el corriol. Seguiu-lo amb algun que altre tram bastant tapat i brut fins que aneu a parar a la Roca Foradada. Traspasseu per aquest forat i sortiu a un corriol, seguiu-lo a l'esquerra.

Més enllà trobareu un camí que baixa a mà dreta, deixeu-lo i enfileu-vos pel corriol que puja de valent per la Canal de Sant Agnès, a l'esquerra. Arribats a un trencall gireu a la dreta i arribeu a l'ermita de Santa Agnès.

***Capella construïda sota la roca, prop del monestir de Sant Llorenç del Munt, del qual en depenia. Es troba situada en la cova que porta el seu nom. Està documentada des del segle XIV i va tenir culte fins a la darreria del segle XVIII. La primitiva capella romànica va ser refeta en època gòtica. Consta d'una petita nau coberta amb volta apuntada que a la part de la capçalera aboca a la roca viva, amb un espai excavat on hi deuria haver l'altar.***

No tingueu pressa i gaudiu d'aquest magnífic i solitari paratge. La cova de Santa Agnès es pot recorre pel seu interior (jo no ho he fet). Diuen que era un passadís perquè els monjos es poguessin escapar dels bandolers. Desemboca a la Canal del Cabrit. Torneu enrere, deixeu el camí per on heu pujat a l'esquerra i continueu pujant per la canal. Ja a dalt sortiu al camí que va de La Mola al Montcau, agafeu un petit corriol a la dreta o aneu fins el Morral del Drac, lloc de llegendes i amb 2 peculiars forats per entrar-hi a dins.

Torneu enrere fins el camí principal i seguiu-lo direcció a la Mola, però de seguida abandoneu-lo i enfileu-vos pel tram rocós de l'esquerra. Heu d'anar en direcció cap a la base de la paret, on all'a hi veureu un corriol que acaba arribant a l'inici de la Canal del Mico, un forma més divertida i menys transitada d'enfilar-se cap el cim de La Mola.

Un cop feta la canal seguiu indicacions i amb res, arribeu al cim de La Mola, on hi ha el Monestir de Sant Llorenç de Morunys. Un cop visitat heu de d'agafar el camí dels Monjos, que s'esmuny de cara avall just davant del mirador del monestir. Aneu seguint les indicacions direcció Matadepera. Passeu per dins d'una canal empedrada i un cop passada heu d'agafar un corriol a l'esquerra senyalitzat com a Font del Saüc. Uns metres corriol enllà agafeu-ne un altre a l'esquerra i arribeu a dita font.

***Informació del Monestir de Sant Llorenç del Munt***

Vista la font, torneu uns passos enrere, deixeu el camí de la dreta per on heu baixat i seguiu el de l'esquerra que careneja la Carena de la Cova de les Ànimes on gaudireu d'una magnifica panoràmica de tota la vall. Aneu seguint les marques grogues. Quant baixeu de la cinglera arribareu a l'inici d'una canal, de moment no l'agafeu i agafeu un corriol que baixa a la dreta, i que us portarà a la Cova de les Ànimes.

Un cop vista retorneu fins a l'inici de la canal de dalt i ara baixeu-hi. Arribareu a un corriol, seguiu-lo a la dreta i aneu-lo resseguint per la base de la cinglera, passareu pel costat de la Font Soleia, poc més amunt trobareu el camí dels Monjos, seguiu-lo a l'esquerra. Aneu baixant fins que trobeu una senyal que posa Matadepera, aquí deixareu el camí de la dreta i agafareu el de l'esquerra cap a la Canal dels Monjos.

Aneu seguint el camí sempre seguint les senyals de PR fins que sortiu un altre cop a on teniu el cotxe.