dilluns, 3 d’octubre del 2016

Vinya Nova - Camí del Pont - Montgròs - Torrent de Migdia

Accés: A Collbató s'hi accedeix tant de Barcelona, com de Lleida per l'autovia A2. Agafeu la sortida de Collbató. L'excursió comença a l'aparcament del costat del Restaurant Vinya Nova, just a peu de muntanya, aquí us deixo el link ja que no és fàcil arribar-hi.

També es pot començar des del Carrer Pau Bertran, nucli antic de Collbató. Des d'aquí seguir la pista en direcció a Vinya Nova.

Ubicació Restaurant Vinya Nova

Notes: En principi es fa per terreny fàcil, tot i que algun corriol és una mica confús, si s'està acostumat al terreny montserratí no hi haurà cap problema.

Sortiu de l'aparcament del costat de Vinya Nova i agafeu el camí de just a la dreta, senyalitzat com a prohibit el pas de vehicles. Una mica més amunt hi ha un trencall de camins, agafeu el de la dreta, senyalitzat amb marques blanques. Aquest camí aviat entra a la llera del Torrent del Pont. Seguiu fites, travesseu el torrent i comenceu a pujar per un corriol al marge dret del torrent.

Aneu pujant de mica en mica sempre pel marge dret i guanyant altura. Passada una petita canal trobareu un corriol a mà esquerra que baixa, agafeu-lo, baixareu fins al Pont. El Pont no és més que una gran roca que s'aguanta pels seus extrems, deixant un forat a la seva base, semblant així un enorme pont de roca. Un cop vist retorneu al camí i seguiu pujant.

Ja bastant amunt i amb més vistes que les que teníeu a dins del bosc, arribareu a un trencall. A la dreta aniríeu cap a la Cova de la Murdela i el Coll dels Pollegons, vosaltres aneu a l'esquerra. Ara ja heu de seguir marques vermelles. Més amunt tornareu a trobar un altre trencall, seguiu pel de l'esquerra, de cara avall. El corriol es pot anar seguint força bé gràcies a les marques vermelles que anireu trobant. Desprès de traspassar el segon torrent i fer una curta pujada sortireu a un altre corriol, aquest més marcat, és el Camí dels Francesos, marcat amb marques de PR (blanc i groc).

Seguiu aquest corriol cap a la dreta, als pocs metres trobareu un trencall de corriols, el de la dreta que puja amunt se'n va direcció cap Sant Jeroni, el de l'esquerra segueix les marques del PR i se'n va direcció al Montgròs, seguiu aquest últim. Aneu seguint aquest corriol, que passa just per sota del Camell de Sant Jeroni. Aneu seguint sempre les marques del PR i desprès de pujar i baixar una estona i salvar algun que altre torrent arribeu al Coll del Montgròs, on des d'aquí i enfilant-se cap a l'esquerra arribeu al Cim del Montgròs.

Situats al Coll del Montgròs una altre vegada aneu a l'esquerra. Feu un primer tram de baixada per més endavant remuntar una petita canal, on hi la la Creu del Montgròs, ja a dalt de la canal baixeu per una forta baixada fins arribar a un trencall de camins. Aquí el PR se'n va cap a la dreta, cap a l'esquerra i senyalitzat amb fites i marques blaves hi ha un altre corriol, agafeu aquest en direcció al Serrat de la Palomera (tot i que aquest està bastant més avall). Aneu seguint aquest corriol fins que sortiu a una pendent grossa, llarga i rocosa, on el corriol desapareix i ara us heu de guiar amb les fites i les marques que  anireu trobant pintades a la roca.

Aneu baixant per aquest tram força vertical i rocallós i que si està mullat és del tot des-aconsellable baixar per aquí. Aneu baixant seguint les marques blaves fins que a mitja baixada, més o menys, veureu unes marques de color grog, aquí enfileu-vos una mica cap a l'esquerra i comenceu a seguir les marques de color groc. Amb l'ajuda de les marques de d'alguna que altre fita aneu seguint el camí, tot i que no està gens definit i passa tot el rato pràcticament per trams de roca. L'únic tram una mica delicat és un pas per una petita canal amb un arbre al mig, on hi ha un desnivell d'uns 4 metres, és força vertical però hi han bon llocs on agafar-si.

Superat aquest tram aneu seguint les marques fins que aquestes us guiaran fins al fons d'un torrent, el Torrent de Migdia. Aquí si anéssiu torrent avall acabaríeu al Coll de Mossset, ara aneu uns metres torrent amunt i agafeu un corriol a mà dreta senyalitzat amb fites. Seguint aquest corriol uns 5 minuts sortiu a un petit coll, on aquí enllaçareu amb el Camí dels Francesos, de cara avall i seguint marques de PR i alguna que altre de color vermell.

Seguiu aquest corriol sense pèrdua de cara avall, bastant pedregós i de mal caminar en alguns trams. Desprès de força estona baixant per aquest corriol acabeu sortint a una pista, aquí podeu seguir-la de cara avall i amb 10 minuts arribar a Vinya Nova, i si voleu anar per un corriol, just abans de trepitjar la pista, agafeu el corriol a mà esquerra senyalitzat com a PR i així us saltareu un tros de pista, per acabar sortint igualment al restaurant Vinya Nova.