dilluns, 11 d’agost del 2014

Tuc de Molières

Accés: Heu d'anar fins a la boca sud del túnel de Vielha i aparcar davant del Hospital de Vielha, just a sobre la boca del túnel.

Notes: Camí poc definit, molt pedregós i que amb situacions de meteorologia adversa pot ser molt perillós ja que és fa difícil de seguir el camí. Per tot el demès prendre les mateixes precaucions que per qualsevol ruta d'alta muntanya.

És molt possible que necessiteu els grampons i el piolet, informeu-vos bé.

Veureu que les fotos estan barrejades entre sol i boira...les eh mesclat perquè veieu millor el paisatge que hi podeu trobar, ja que nosaltres quant pujàvem ens vam trobar amb un temps molt dolent i no vèiem pràcticament res.

VIDEOS

Vall de Molières des del Sarrat dera Gerbosa

Vall de Molières des de Pleta Naua

Cascada de Molières (part1)

Cascada Molières (part2)

Cascada de Molières (part3)

Sortiu davant de l'Hospital de Vielha i agafeu la pista forestal de cara avall. Aneu seguin la pista, que metres més avall travessa alguns petits torrents i es va transformant amb un corriol. El camí va intercalant trossos de prat i de pedres, fins que més amunt entreu a dins del bosc, on veureu l'impressionant Cascada de Molières, just a la vostre esquerra.

Deixeu el bosc enrere i comenceu a endinsar-vos a la Vall de Molières, on ja teniu els imponents cims davant vostre. Passareu pel costat de 2 boniques cascades i anireu guanyant metres mica en mica. Més endavant veureu una imponent paret per on baixa una llarga cascada que us farà pensar que esteu al final de la vall, però vosaltres aneu seguint el corriol, que ara si, s'enfila de valent per l'empinada paret.

Un cop a dalt sortireu al plans de la vall, on podreu veure els Estanhòts de Molières, el Refugi de Molières, alçat a la vostre dreta i l'objectiu del dia, el Tuc de Molières just al davant vostre. Aneu seguint fites i vorejant els estanys per la dreta. Arribats a l'últim estany el corriol s'enfila molt fort, passant per canals, torrents i blocs de pedra, fent dificultosa la progressió.

Aneu sempre seguin les fites, que és l'única senyal per la qual us podreu guiar, si per qualsevol cosa deixeu de veure les fites no dubteu a tornar enrere, és molt fàcil perdre's entre tanta pedra. Bé, aneu pujant, segurament passant més d'una placa de neu. Abans d'arribar al coll (Coret de Molières), segurament trobareu neu amb una forta pendent, assegureu el pas en aquest tram.

Arribats al coll, només us queda anar seguint la cresta cap a la vostra esquerra i amb uns 10 minuts arribareu al cim del Tuc de Molières (3010m). Nosaltres malauradament no vam poder veure res de res degut al mal temps, però amb una mica de sort, podreu gaudir d'una de les millors vistes del Massís de l'Aneto.

Per tornar torneu exactament pel mateix camí de pujada.