dimarts, 7 de març del 2017

La Teresina (K4) - Canal del Mejillón

Temps aproximat: 6,30h

Accés: Heu d'agafar l'autovia A2 i sortir a la sortida de Montserrat. Aneu seguint indicacions cap a Montserrat, per la carretera BP-1103. Heu d'aparcar el cotxe davant del Monestir de Santa Cecília.

Notes: Via Ferrada clàssica i mítica de Montserrat, molt freqüentada durant tot l'any i a totes hores, millor anar-hi ben d'hora per evitar possibles cues.

És una ferrada (K4) sense masses dificultats, hi ha un tram de descens de l'agulla de Santa Cecília una mica delicat i sobretot l'última xemeneia que dona accés a Sant Jeroni, s'ha de tirar fort de braços i les grapes que hi han són les justes per anar pujant amunt.

Per baixar podeu anar per l'opció fàcil i ràpida, la Canal de Sant Jeroni (just al darrere de l'ermita de Sant Jeroni) o baixar per la Canal del Mejillón, molt més entretinguda i difícil de baixar (imprescindible corda de 50m i material per fer els múltiples ràpels que hi han)

ATENCIÓ: Desprès de baixar de l'Agulla de Santa Cecília hi pot haver confusió en un tram a mà dreta que baixa per anar a buscar els ràpels que baixen al GR. Vigiliar molt, perquè pel que eh llegit molta gent s'hi ha posat i han acabat rescatats pels G.R.A.E.

Horari per trams:

Tram de Santa Cecília a Sant Jeroni (Via Ferrada): 3'30 hores

Opció 1: Tornada per la Canal de Sant Jeroni: 1 hora

Opció 2: Tornada per la Canal del Mejillón: 3 hores

Informació detallada Via Ferrada La Teresina

Panoràmica des del Mirador de Santa Cecília

Via Ferrada La Teresina (K4)

Sortiu del Monestir de Santa Cecília i agafeu el camí que surt a l'altre costat de la carretera. Pugeu per aquest estret corriol i enllaceu amb el GR que va del Monestir de Montserrat a Can Maçana, seguiu-lo a la dreta. Just desprès de traspassar el Torrent de Sant Jeroni abandoneu el GR que se'n va avall i seguiu per un corriol que segueix canal amunt. Continueu pujant fort per aquest corriol i acabeu sortint el mig del torrent, en aquest punt traspasseu-lo i enfileu-vos per un llom de roca amb l'ajuda d'un passamà. Pocs metres més amunt heu d'estar atents i abandonar aquest corriol, que seguint les torres elèctriques s'enfila per la Canal de Sant Jeroni. Vosaltres heu de decantar-vos per la canal de més a la dreta, amb alguna que altre marca blava. En poca estona i desprès de passar per alguns esglaons equipats amb cadenes arribeu a l'inici de la Via Ferrada La Teresina.

Just al davant teniu l'inici de la Canal del Mejillón, per on podeu baixar al tornar i que de pujada està considerada la canal equipada més difícil de Catalunya. Bé, avui a lo que toca, enfileu-vos amunt, per un primer tram amb esglaons i passos de roca. Amb poca estona arribeu al "Pont de Roca", que supereu sense problemes, aquí teniu un dels passos més aeris de la via, on quedeu suspesos sobre la canal, amb l'ajuda d'unes grapes sortiu a un camí que transcorre arran de paret.

Desprès de passar per un petit mirador continueu amunt per trams de cadenes i esglaons i al cap d'una estona arribeu al Mirador de Santa Cecília, vistes magnífiques a totes bandes, si mireu cap a la muntanya veureu el cim de Sant Jeroni i la canal per on pujareu a dalt de tot.

Ara baixeu per uns petits esglaons (podeu muntar un ràpel si voleu), un cop baix aneu seguint pel corriol ben a prop de la paret, SEMPRE AMUNT, no baixeu en cap cas a la dreta!!!. Desprès d'un altre tram de petites grapes i passar per un torrent molt desfet per les pluges (i ara un roure caigut al mig de la canal) arribeu a l'inici de l'ultima canal.

Aquest és, se'ns dubte el tram més exigent de la via. A l'inici s'ha de tirar molt fort de braços per poder arribar a posar el peu a la primera grapa, que està força amunt. Desprès d'aquest primer tram heu d'anar pujant amb cura, utilitzant petits forats a la roca, ja que l'equipament és el just i necessari per anar progressant. Més amunt hi han unes grapes de bon fer, i desprès de pujar per un petit tram de roca arribeu al cim de Sant Jeroni.

Des de del cim comenceu a baixar les escales, però pareu atenció, heu d'estar atents a buscar un corriol a mà esquerra que amb pocs metres us portarà a l'inici de la Canal del Mejillón ( en cas de no volgué baixar per aquí aneu fins a l'ermita de Sant Jeroni i agafeu la canal de Sant Jeroni just al costat d'una torre elèctrica). La canal del Mejillón comença amb trams de corda i algun que altre tram amb cadenes fàcils de superar.

Més avall ja començareu a trobar algun tram de cadenes una mica més delicat, però que tampoc suposa masses problemes. A mesura que aneu baixant ja començareu a trobar els primers ràpels, algun de volat que us faran gaudir de veritat d'aquesta canal. Ja al final torneu a l'inici de La Teresina i ara ja només us queda tornar fins el cotxe pel mateix camí que heu vingut.