dilluns, 6 d’agost del 2012

Alt del Griu

Desnivell: 1.050m

Accés: Davant l'estació del Funicamp (Encamp), seguim la carretera dels Cortals i anem fins al quilómetre 6, on a la dreta hi ha un petit aparcament des d'on comença l'excursió.

Notes: Es tracte d'una excursió d'alta muntanya, per tant, preneu les precaucions necessàries
(temps, vestimenta...).

Sortiu de l'aparcament en direcció a unes taules de pícnic que hi ha una mica més amunt, allà trobareu un corriol que surt a la dreta, agafeu-lo i aneu guanyant alçada per dins d'un bonic bosc. Amb poca estona arribareu a una petita clariana amb un marge de pedres, i continueu pujant suaument pel camí.

Desprès d'una hora i mitja arribareu al Refugi d'Ensagents, situat a un bonic paratge. Continueu pel camí, tot recte, per superar una petita pujada, un sortiu a un petit replà, desprès de la petita pujada heu de trobar un camí a l'esquerra senyalitzat amb fites que us portarà amb poca estona a l'Estany Primer d'Ensagents. Rodegeu-lo per l'esquerra i amb un moment arribareu a l'Estany Segon d'Ensagents, més gran i just a sota de l'Alt del Griu.

Des d'aquí ja diviseu la Collada d'Entinyola, a la vostra esquerra, on us heu de dirigir per arribar a l'Alt del Griu (2876m) que teniu just davant vostre. Pugeu per aquesta costeruda rampa fins dalt el coll, ara el cim us queda a la vostre dreta, aneu seguint les fites o buscant el millor pas, l'acumulació de roques és important. Amb poca estona i desprès de salvar un bon desnivell arribareu el cim de l'Alt del Griu, des d'aquí gaudireu de l'Estany d'Ensagents, sota els vostres peus, el pic d'Ensagents, a la vostra esquerra, i fins i tot si el dia ho permet, al darrere vostre divisareu el Comapedrosa i una mica més al fons la Pica d'Estats.

Per tornar passeu pel mateix recorregut que heu fet servir per pujar.