dimarts, 24 de setembre del 2013

Pont Cabradís pel Molí de la Corriu

Accés: Heu d'agafar la carretera de Berga  a Sant Llorenç de Morunys (LV-4241), i aproximadament al quilòmetre 19, trobareu el trencall que indica Sisquer, aneu seguint la pista asfaltada, passeu per l'esglèsia de Sisquer i arribats a dalt d'un collet veureu un pal indicador que posa Pont Cabradís, agafeu la pista, a trossos asfaltada, a trossos pista. Podeu aparcar al final de la pista, al costat d'una resclosa.

Notes: S'ha d'anar amb compte pel camí de tornada del Pont Cabradís, si està la roca mullada o humida podeu tenir alguna petita relliscada.

El camí està senyalitzat pràcticament tot el camí, menys arribant just a sota dels cingles, aquí heu de prendre de referència la masia enrunada del Mas de la Torre, el camí às una mica confús, però passa just pel costat del mas.

VIDEOS

Pont Cabradís (Part 1)

Pont Cabradís (Part 2)

Pont Cabradís (Part 3)

Riu les Valls

Tant si sortiu de l'aparcament com si sortiu del transformador, us heu de dirigir just al costat dels transformador, on hi un pont de fusta per travessar el riu i dirigir-vos cap el Moli de la Corriu. Aquí veureu un pal indicador, una senyal de fusta, aneu buscant el camí, una mica perdedor i aneu guanyant alçada. Més amunt haureu de travessar la riera pel millor pas, i continuar pujant, ara per l'altra costat de la riera.

Arribats al peu d'un gran arbre i just al costat d'una font que pràcticament no es veu, heu de deixar el camí i enfilar-vos per un corriol que s'enfila de valent. Quant sortiu del bosc heu d'estar atents i dirigir-vos cap a un arbre solitari cap a la vostra dreta, deixant el camí que seguíeu. Arribats a l'arbre veureu el Mas de la Torre, aneu fins allà i agafeu la pista, a la vostra dreta. Arribats a una esplanada veureu el pal indicador, agafeu el corriol i desprès de passar per un impressionant mirador comenceu a baixar de valent fins el Torrent de Vilacireres.

Aquí començareu a passar un torrent rere l'altre, amb unes vistes impressionants del congost, i que a mesura que avenceu anireu descendint fins que arribeu al trencall del Pont Cabradís. El Pont Cabradís és un pont natural d’una trentena de metres d’alçària, on el Riu de les Valls transcorre per sota durant uns 150 metres, i on les 2 entrades son visibles des d'ambdós costats. Un paratge solitari, ombrívol i que no us deixarà indiferents.

Per tornar heu de seguir les indicacions cap a Sisquer, per una forta pujada, i passant per sobre del Pont Cabradís fins que arribeu a l'altre llera del riu. Pel camí us anireu trobant algun pas equipat amb cadenes, algun tros de pedra que si està mullat pot ser una mica molest i també una escala de fusta per salvar un marge d'uns 4 metres. Més avall el camí s'eixampla i amb poca estona arribareu a la pista on teniu el cotxe.