dimecres, 28 de desembre del 2011

Sitges - Cova de Sant Llorenç - Ermita de la Trinitat

Temps aproximat: 3 h
Distància: 12,5 km

Accés: Heu d'anar cap el Carrer de la Fita, podeu aparcar davant del col·legi Miquel Utrillo o al costat d'un camp de futbol.

Notes: Res en especial, només dir que s'hi entreu a la cova vigileu en no trepitjar els estudis arqueològics que s'estant fent.

Deixeu a l'esquerra un col·legi, i davant vostre veureu una placa que us informa de l'inici del GR 5, el tram que va de Sitges a Montserrat. Seguiu les senyals, passeu per sota el pont de l'autopista i a la rotonda continueu recte. Trobareu una altra rotonda, aquí aneu a l'esquerra i agafeu, a la dreta, la pista forestal que puja amunt. Més amunt trobareu un corriol que surt a l'esquerra amb les marques de GR 5, agafeu-lo, més enllà tornareu a la mateixa pista, aneu-la seguint amunt.

Arribareu a una esplanada on hi ha un trencall de camins, agafeu el corriol que surt a la dreta. Aneu seguint les senyals de fusta que marquen la Creu de Sant Isidre. Arribareu a una senyal de fusta que marca Sitges, agafeu-lo, seguiu el corriol que marxa entre pedres i des d'on gaudireu d'una esplèndida panoràmica de Sitges. Aneu seguint les marques de cercles grocs i blaus fins que arribeu a la Cova de Sant Llorenç. Aneu amb compte ja que possiblement s' hi estaran fent estudis. Torneu enrere fins a trobar el trencall, amb el pal indicador de Sitges per on us heu desviat.

Uns cop arribats al corriol seguiu-lo a la dreta i amb pocs minuts arribeu a la Creu de Sant Isidre. Un cop aquí baixeu pel camí senyalitzat com a Trinitat. Sortireu a una pista, agafeu-la a la dreta.

Arribareu a un trencall on a la dreta veureu el GR 92, que agafareu desprès per tornar, ara agafeu la pista que baixa a l'esquerra. Sortireu davant d'una instal·lació de telecomunicacions, seguiu el camí cimentat que baixa i més avall aneu recte fins a sortir a l'Ermita de la Trinitat.

Desprès torneu enrere fins a la cruïlla amb el GR 92. Aneu-lo seguint per dins d'una pineda i sortireu al Balcó de Sitges, un fantàstic mirador de la vila.

Seguiu pel carrer fins que arribeu a una corba molt tancada a l'esquerra, en aquest punt agafeu unes escales a mà dreta que segueix el recorregut del GR 92. Continueu pel carrer del Corral d'en Falç i arribats al final del carrer gireu a la dreta. Més endavant travesseu l'autopista per sobre, gireu a l'esquerra, a la rotonda torneu a girar a l'esquerra. Torneu a travessar l'autopista, ara per sota, arribeu a una altre rotonda, gireu a la dreta pel carrer de Josep Tarradellas i aneu fins el final.