divendres, 31 de juliol del 2015

Besiberri Sud des de Conangles

Accés: Heu d'anar fins a la boca sud del túnel de Vielha i aparcar a l'aparcament del Refugi de Conangles, uns metres més avall de la boca del túnel.

Notes: Camí fàcil i ben marcat fins a l'Estanyet de Besiberri. A partir d'aquest punt el camí és més pedregós i a trams una mica perdedor, però sense cap problema si se sap cap a on dirigir-se.
Per tot el demès prendre les mateixes precaucions que per qualsevol ruta d'alta muntanya.

És molt possible que necessiteu els grampons i el piolet, informeu-vos bé.

Veureu que les fotos estant barrejades entre sol i boira...les eh mesclat perquè veieu millor el paisatge que hi podeu trobar, ja que nosaltres quant pujàvem ens vam trobar amb un temps molt dolent i a dalt de tot no vèiem pràcticament res.

La nostra intenció era fer també el Comaloformo, però el mal temps que varem trobar ens va fer replantejar la ruta i deixar-lo per un altre dia.

Cascada Barranc de Besiberri (2)

Cascada Barranc de Besiberri (1)

Barranc de Besiberri

Panòramica de la Vall de Besiberri

Sortiu de l'aparcament del Refugi de Conangles seguint les indicacions cap l'Estany i el Refugi de Besiberri. El camí és planer, fàcil i evident. Més endavant trobareu un cartell i haureu d'abandonar aquest camí planer i enfilar-se per dins el bosc, ara ja de cara amunt. Aquest tram de camí està ben senyalitzat, amb pals grocs. Aneu pujant per l'esquerra del Barranc de Besiberri, que us anirà obsequiant amb impressionants salts d'aigua a mida que aneu avançant.

Bastant més amunt travesseu el barranc per un pont de ciment i continueu pujant per l'altre banda. Ara el camí s'enfila encara més, puja més fort i fent llaçades fins que acabareu sortint a dalt d'un coll on les vistes no tenen paraules. Veureu tota la vall amb el l'Estany de Besiberri i el majestuós massís dels Bessiberris al fons, amb les seves impressionants parets. Continueu seguint el camí, que transcorre per la dreta de l'estany. A l'altra banda de l'estany continueu avançant per un camí planer.

A l'esquerra, a dalt d'un turó rocós veureu el Refugi de Besiberri, on vosaltres NO heu de passar sinó voleu. Quant arribeu a l'alçada del refugi el camí es bifurca, a l'esquerra anireu cap el refugi, si aneu recte anireu cap a l'Estanyet de Besiberri, vosaltres aneu recte. Al cap de poca estona sortireu a l'estanyet, que queda una mica amagat a la vostre dreta.

Des de l'estanyet el camí s'enfila de valent, per una petita canal i surt a un petit replà. El camí gira ara a la dreta i s'enfila per un terreny més rocós. Aneu buscant fites i intentant seguir la traça del corriol, encara que podeu pujar per on volgueu, sempre seguint la direcció cap al Sud. Desprès de superar un primer tram, sortiu a una altre terrassa, on aquí les pedres ja son més grans i el camí és més difícil de seguir. Simplement aneu saltant de pedra amb pedra i aneu avançant cap el final de la vall.

Desprès de superar aquest feixuc tram arribeu al final de la vall, on una rampa molt dreta i descomposta us separa de la Colladeta dels Avallaners. Aneu amb compte de no tirar pedres avall mentre pugeu, tot i que és difícil no fer-ho, i finalment sortireu a la Colladeta dels Avallaners. Ara ja només us queda dirigiu-vos cap a l'esquerra i enfilar-se per la carena fins a arribar al cim del Besiberri Sud (3024m)

Torneu per on heu vingut.

Si teniu l'oportunitat us podeu acostar fins al Comaloformo, passant per la cresta que separa el Besiberri Sud i el Comaloformo.

Busqueu una mica més d'informació si voleu fer aquest tram, tot i que no té cap complicació.