dimecres, 26 de desembre del 2012

Pantà de Foix

Distància: 12,5km

Accés: Aneu fins el poble de Castellet, a la carretera BV-2115. L'excursió comença a l'aparcament del costat del pont.

Notes: Excursió fàcil i amb poc desnivell que recorre les proximitats del Pantà de Foix.

Sortiu de l'aparcament i enfileu les escales que us portaran cap a dalt el poble de Castellet. Agafeu el carrer del castell, que us deixarà davant mateix del Castell de Castellet. Seguiu pel carrer de l'esquerra, que pocs metres més endavant gira cap a la dreta, resseguint la base del castell, en direcció a l'església de Sant Pere de Castellet.

Travesseu el portal que us deixarà al darrere de l'església, des d'allà us heu de dirigir al bosc del davant on heu d'agafar el corriol de més a la dreta, senyalitzat com a GR-92. Aneu seguint aquest camí, que travessa una vinya, un torrent i puja pel Sot del Perot. Al cap de 10 minuts heu de trobar unes fites a mà esquerra, agafeu el corriol que puja lleugerament i que us portarà a la Cova Muntaner, una petita balma.

Baixeu i continueu pel camí, passareu per Can Balaguer, un caseriu des-habitat, Envolteu-lo per l'esquerra i sortiu a una pista més ample, al arribar a un trencall gireu a la dreta, de cara avall. Pocs metres més enllà el camí puja lleugerament per trobar un altre trencall, gireu a l'esquerra, també de cara avall.

Obvieu tots els trencalls que aneu trobant i seguiu la pista principal. Passareu per sota de la carretera i de l'aqüeducte de Foix. Sortiu a la carretera i seguiu-la a l'esquerra, cap a la presa del Pantà de Foix. Passeu per sobre la presa, i seguiu pel camí que recorre el pantà per la seva esquerra. Al cap de una bona estona arribareu a Can Bladet, una casa arran d'aigua. Aquí heu d'agafar un camí que puja per dins el bosc, a mà esquerra.

Caminareu per una pista que puja suaument, amb pocs metres trobareu un corriol que puja per dins el bosc, a la dreta, senyalitzat com a Font d'Horta, agafeu-lo. Sortireu a una urbanització, gireu pel carrer de la dreta fins que arribeu al final, allà heu de girar per un camí a l'esquerra. Més endavant trobareu un camí a la dreta, senyalitzat cap a la Font d'Horta. Agafeu-lo, recorrereu una obaga i amb 5 minuts arribareu a la Font d'Horta, que amb una mica de sort encara veureu rajar.

Pugeu a sobre la font i agafeu el camí de l'esquerra, sortireu a una pista, gireu a l'esquerra, amb 2 minuts sortireu a la carretera. Seguiu-la a la dreta, de cara avall. Ara ja només us queda seguir la carretera una estona fins arribar a l'aparcament.