dimecres, 28 de desembre del 2011

Torre-Ramona - Castell de Subirats - Avenc de l'Ordal

Temps aproximat: 2'15 h
Distància: 8,5 km

Accés: Aneu fins a Sant Sadurní d'Anoia i agafeu la C-243b en direcció a Gelida. Després de passar per sota de l'autopista agafeu el trencall a Torre-Ramona. L'excursió comença davant de l'edifici de la Confraria del Cava.

Notes: Si voleu entrar a l'Avenc de l'Ordal haureu de portar lot.

Situats davant la Confraria del Cava, agafeu el camí que puja a mà dreta, i passa pel costat de l'església de Sant Joan, més endavant, un cop passat una torre elèctrica, agafeu el camí que s'enfila per un marge, a mà esquerra. Voregeu la vinya per la dreta, arribats a un trencall agafeu el de l'esquerra, tot seguit agafeu el de la dreta, un corriol estret que puja per dins el bosc. A mesura que aneu pujant anireu veient el castell a dalt del turó.

***L'Església de Sant Pere del Castell esta documentada el 1030, i esta assentada sobre la roca mare. Al nord hi ha la Capella del Roser, oberta des de el 1683 i que actualment guarda l'imatge de la Mare de Déu del Roser. El temple va ser restaurat el 1973***

***El Castell de Subirats consta des de el 917. Cap a mitjans del segle XVII, i desprès de la guerra dels Segadors, un decret reial va fer enderrocar el castell com a element defensiu. L'any 2003 s'hi van iniciar obres de restauració***

Un cop estigueu a dalt i feu una volta per admirar el Castell i el Santuari de Fontsanta, agafeu la carretera de cara avall i al mig de la corba, que gira a mà dreta, agafeu el camí de l'esquerra. El camí és bastant arbustiu i està bastant tapat, aneu-lo seguint fins passar pel costat d'un roure solitari, on allà trobareu un camí pujador a mà dreta. Agafeu-lo fins arribar a dalt d'una petita carena, un cop a dalt agafeu un corriol poc definit que segueix tota la carena fins que arribeu al camí de Can Ros.

Un cop trobat el camí de Can Ros, gireu a la dreta. Arribats a l'alçada del Maset de Can Ros hi ha un trencall de camins, agafeu el que baixa, a mà dreta. Al següent trencall gireu a la dreta i arribareu a la masia de Can Ros. Un cop vista, aneu enrere fins el trencall i gireu a la dreta. Continueu fins a trobar una pista, seguiu-la a la dreta. Arribareu a una altre pista, aquí aneu a l'esquerra.

Poc més enllà passareu pel Turó de la Creueta, coronat per unes antenes. Continueu per la pista fins a trobar una altre pista, seguiu-la cap a l'esquerra. ATENCIÓ, l'Avenc de l'Ordal està a pocs metres, a la vostra esquerra, estigueu atents a trobar el forat al terra.

Situats un altre cop a la pista forestal, aneu a la dreta, amb pocs metres deixeu la pista i gireu a l'esquerra. Amb els següents 3 trencalls que trobeu, deixeu sempre el camí de la dreta, fins que sortiu a una pista més ampla, que agafareu a la dreta, de cara avall. Uns metres enllà deixeu un camí que baixa a l'esquerra.

El camí passa a prop d'una bassa d'aigua. A peu de camí trobareu unes roques col·locades perquè no passin els cotxes, travesseu-les i aneu a buscar el (PR) que passa per dins d'un turó rocós. Continueu fins arribar a un trencall de tres camins, agafeu el del mig.

La pista ja no la deixareu fins que arribeu a la casa d'acolliment de Fontsanta. Passeu tota l'esplanada asfaltada i agafeu el camí que passa per dins d'una pineda, baixa, i arriba a l'aparcament del Castell de Subirats. Un cop al castell només heu de baixar pel camí que heu fet servir de pujada.

Al arribar al petit poble podeu passejar per els seus carrers, amb escales, porticons i carrers estrets.