dimecres, 28 de desembre del 2011

El Bruc - Collbató - El Bruc

Temps aproximat: 3 h

Accés: Al Bruc s'hi accedeix tant de Barcelona, com de Lleida per l'autovia A2. Agafeu la sortida del Bruc. L'excursió comença a l'aparcament del costat de les escoles.

Notes: No hi han notes que donar, són uns quants kilòmetres però com podeu observar, el desnivell és insignificant.

Sortiu de l'aparcament i agafeu el carrer de la dreta, arribats al primer trencall doneu la volta i agafeu el carrer que va a l'esquerra, pel costat d'alguns xalets. Quant arribeu al trencall de Can Salses (pal indicador) agafeu-lo a mà dreta en direcció a Collbató.

Baixeu per una pista, arribeu a un camp d'oliveres molt pedregós, pugeu una mica i torneu a travessar un grandiós camp d'oliveres, al final del camp gireu 90º a l'esquerra.

Al següent trencall agafeu el camí de la dreta, que puja, al final de la pujada torneu a girar a la dreta. A mà esquerra trobareu una capella i una masia, heu arribat a Can Jorba, molt freqüentat per escaladors graciés a les seves magnífiques parets verticals, que podeu observar al fons de l'esplanada que teniu a la vostra esquerra. Continueu recte per la pista, direcció Collbató.

Als pocs minuts arribareu al restaurant de la Vinya Nova, travesseu l'aparcament tot seguint la pista, que ja no heu de deixar fins arribar al poble de Collbató. Quant entreu al poble, si continueu recte avall arribareu a la plaça de l'església.

Per tornar simplement heu de seguir el camí que heu seguit per l'anada.