dimecres, 18 d’octubre del 2017

Les Penyes Altes

Accés: Venint de Berga aneu fins a la població de Bagà i aquí agafeu la carretera que puja fins el Coll de Pal. Al cap de 4 quilòmetres aproximadament i just abans de passar per sota del pont de la carretera C-16 hi ha una pista a mà esquerra, enmig d'una corba. Deixeu el cotxe aquí, al costat de la carretera.

Notes: Camins ben senyalitzats i ben fressats en tot el recorregut, així que res a destacar.

Si del Coll de Moixeró no voleu anar fins el Refugi Sant Jordi i voleu baixar directe fins el Coll d'Escriu, des d'aquest coll, agafeu el corriol que baixa més a l'esquerra, en direcció oposada a la Font del Faig.

Panoràmica des de les Penyes Altes

Sortiu de l'aparcament del costat de la carretera i aneu pista amunt, cap a Gréixer. Desprès d'un tram cimentat arribeu al petit veïnat de Greixer. Més endavant arribeu a un trencall de pistes on hi ha un pal indicador, aneu a la dreta. Desprès d'uns metres arribeu al trencall senyalitzat d'un corriol a mà esquerra, agafeu-lo, direcció a les Penyes Altes. A partir d'aquí el corriol va pujant sense parar, primer per un tram d'alzinar i desprès per un tram molt maco on el corriol comença a pujar fort de valent per la Canal de la Serp.

Més amunt passeu pel costat d'una tartera i poc més enllà acabeu de pujar al Coll del Raset, per un tram de zona herbosa. Ja al coll, seguiu el GR 150.1 a la dreta, seguint indicacions cap a les Penyes Altes. Desprès de fer alguna que altre grimpadeta i un tram fàcil equipat amb cordes arribeu al cim de les Penyes Altes, fantàstic mirador de la Cerdanya, Pedraforca, Cadí, La Tossa...

Un cop gaudit torneu enrere, fins el Coll del Raset. Un cop al coll seguiu recte, direcció cap el Coll de Pendís. Ara el camí us dona un descans, molt planer i fàcil de seguir. Desprès de passar a prop d'una barraca de pastor (a baix a la dreta) arribeu a un coll on hi ha una tanca, és el Coll de Moixeró. Aquí teniu 2 opcions: La que vam agafar nosaltres cap a la Font del Faig, és a dir, cap el Refugi Sant Jordi, o bé, agafar un corriol més cap a l'esquerra que baixa directe cap el Coll d'Escriu.

Si agafeu la opció d'anar cap el Refugi Sant Jordi baixareu per un corriol força empinat, que perd alçada amb rapidesa. Desprès de baixar força estona amb un corriol sense pèrdua arribeu al Refugi Sant Jordi, per on hi passa la mítica Ultra Pirineu. Un cop al refugi aneu fins el faig immens que hi ha just al costat i des d'aquí agafeu el GR 107 direcció cap a Gréixer.

El corriol transcorre per un antic camí carreter, on a trams es converteix en pista. Desprès de passar pel costat de la mas d'Escriu el camí comença a pujar per una pista que fent un parell de ziga-zagues fins arribar a l'inici d'un corriol a mà esquerra. Sempre seguint les marques de GR 107 seguiu aquest corriol, que puja de valent fins arribar al Coll d'Escriu. Aquí i per pista ample i còmode comenceu a baixar sense pèrdua, sempre seguint el GR.

La pista transcorre per una fageda impressionant, magnifica i que us deixarà bocabadats. Ja quasi a baix de tot passeu pel costat de l'Estanyet de Gréixer, on una petita presa reten les aigües que formen l'estany. Continueu baixant fins que torneu a sortir al trencall per on heu passat anteriorment, ara només us queda baixar fins a la carretera on teniu aparcat el cotxe.