dimecres, 28 de desembre del 2011

Espot - Sant Maurici

Temps aproximat: 2 h
Distància: 7,4 km

Accés: Arribeu fins el poble d'Espot, seguiu les indicacions per anar al Parc Nacional, i continueu per la carretera fins que us trobeu l'aparcament.

Notes: Res important a dir, una passejada ideal per anar amb la família.
Durant tot el camí només heu de seguir les indicacions.

Sortiu de l'aparcament, agafeu el camí de la dreta i entreu amb una passarel·la per persones amb mobilitat reduïda. Travesseu el riu, la passarel·la s'acaba i comença el camí.

Aneu guanyant alçada molt suaument per dins d'un bosc molt bonic, amb el riu passant pel costat. Aneu sense presa, és un camí per gaudir-lo.

Més amunt arribareu a un trencall  per anar al Refugi Ernest Mallafré, deixeu-lo i continueu recte. Passeu pel costat de l'Ermita de Sant Maurici. Una mica més enllà, enmig d'una corba, passeu pel costat del mirador dels Encantats.

Més endavant passeu per la base de la presa de l'estany i poc més amunt ja heu arribat a la vostra meta, el famós Estany de Sant Maurici.

***L'estany de Sant Maurici és un antic llac engrandit amb una presa situat al terme del municipi d'Espot, dins del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.
Està situat a 1.910 m d'altitud, al fons d'un circ d'origen glacial. Rep les aigües dels rius i torrents de Ratera, del Portarró i de Subenuix, mentre que el seu emissari, el riu Escrita, drena la vall d'Espot fins a la Noguera Pallaresa.
L'estany té uns 1.100 m de llarg per uns 200 d'ample, amb un volum d'aigua d'uns 2,6 Hm³, gràcies a una petita presa construïda per augmentar la seva capacitat.***

Si teniu temps i voleu, podeu acostar-vos a la cascada de Ratera, no us portara més de 20-25 minuts.

Per tornar només heu de seguir el mateix camí que heu fet servir per pujar.