divendres, 3 d’abril del 2015

Begues - Puig de la Mola

Accés: A Begues s'hi arriba per la BV-2411 tant si veniu d'Avinyó Nou o de Gavà. Si veniu d'Avinyó Nou heu d'arribar fins a la segona rotonda, on heu de trencar a la dreta i aparcar al carrer Berguedà, el de més a la dreta.

Notes: El recorregut està ben senyalitzat tret de l'últim tram, des del Corral Nou fins a Can Rigol.

Per anar a l'Avenc de la Ferla haureu de dedicar 30 minuts entre anar i tornar i un bon desnivell.

Sortiu del carrer Berguedà i aneu direcció a la rotonda, pocs metres enllà aneu a l'esquerra i agafeu el GR 92.3, seguiu-lo cap a l'esquerra. El primer tram el fareu per una pista ample i ben senyalitzada, passant també per algun petit tram de corriol. Passareu per davant d'alguna que altra masia i us posareu pel bell mig de la riera del Fondo de la Maçana. Aquí haureu d'estar atents de no seguir el camí que va recte, cap a una vinya. Vosaltres heu de seguir un corriol una mica embardissat que puja a l'esquerra.

Més endavant sortireu a una altre pista, passareu pel costat d'un antic pou de gel i de nou us enfilareu per un corriol que puja de valent. Quant estigueu dalt de la carena veureu un pal indicador que indica l'Avenc de la Ferla, és un forat immens d'uns 90 metres de fondària que val la pena visitar, però no està a prop, entre pujar i baixar haureu de dedicar uns 30 minuts i a la tornada us espera un bon desnivell ja que l'avenc està situat a baix de tot del fondo.

Decidiu el que decidiu heu de continuar seguint les marques del GR-92.3 cap el Puig de la Mola. Anireu seguint el corriol que ara planeja per dalt la carena fins que sortiu a una pista, Seguiu recte amunt, la torre de vigilància que corona el Puig de la Mola ja la teniu a la vostre dreta. Arribats a un trencall deixeu el GR uns metres per anar fins el cim més alt del Garraf, el Puig de la Mola (537m). Un cop vist torneu uns metres enrere fins el trencall i continueu pel GR-92.3 direcció cap a Santa Sussana.

Baixeu fort per un corriol fins que desprès de baixar una estona sortireu a una pista. Continueu uns metres amunt i enmig d'una corba a l'esquerra abandoneu el GR-92.3 que se'n va per un camí tot recte i seguiu la pista, ara senyalitzada com a GR-5, amb direcció a Can Grau. L'haureu de seguir no massa estona, ja que al cap de poc arribareu a l'escola de natura de Can Grau. Quant arribeu a la carretera abandoneu ara el GR-5 i seguiu la carretera de cara avall, amb direcció cap a la Plana Novella.

En teoria aquesta carretera hauria d'estar senyalitzada com a PR-C 37, però nosaltres no vam veure cap marca. És igual, continueu la carretera, passant per davant de Les Piques. Haureu d'estar atents a no arribar a la masia del Corral Nou (una masia a la dreta de la carretera i enmig d'una corba), abans d'arribar a la masia heu de buscar un corriol a l'esquerra senyalitzat amb una marca verda (costa una mica de trobar).

Quant trobeu el corriol anireu pujant força estona i per un corriol evident i sense pèrdua. Arribareu al davant del Mas de Jaquès, un mas amb ruïnes de considerables dimensions. Continueu pel corriol que ressegueix la base del Turó de la Grangella i les Penyes Negres. Trobareu un banc per seure que té pinta de tenir molts anys. Poc més endavant de trobar el banc sortireu a un coll, aquí heu de seguir pel corriol que puja de valent davant vostre, just per la carena, a l'esquerra del coll.

Continueu seguint aquest corriol que un cop a dalt ressegueix la carena del Serrat Blanc fins que sortiu a una pista, continueu per la dreta i sortireu al Pla de la Bassa de la Llacuna, coronat per immenses torres de telecomunicacions. Continueu per la pista, que ara ja està asfaltada i comenceu a baixar. Just abans que la pista faci una corba tancada a la dreta veureu un corriol ben senyalitzat, que no és res més que una drecera per no anar fent corbes per la pista i baixar més recte. Continueu agafant i deixant corriols fins que torneu a sortir a Can Rigol, ara només us queda seguir el GR per tornar a on teniu el cotxe.