dimecres, 8 de juny del 2016

Can Boix-Font Viva-Sant Honorat-Castell-Llebre

Accés: Heu d'anar fins a la localitat d'Oliana, passada aquesta població en direcció a Andorra i just a l'altre costat del pont que travessa el riu Segre hi ha un trencall a mà esquerra en direcció a Peramola, agafeu aquesta carretera i desprès d'uns 3 quilòmetres trobareu el trencall de l'Hotel Can Boix, a mà dreta. Seguint aquest camí arribareu amb poc minuts a l'entrada de l'hotel, deixeu el cotxe aquí.

Notes: Ruta fàcil i la gran part del recorregut senyalitzada.

Informació Detallada: Rutes Pirineus

Font Viva

Panoràmica des del Roc de Rombau

Sortiu de Can Boix pel seu lateral dret, enganxats a la piscina. Més amunt passeu pel costat d'una bassa i poc més endavant trobareu un trencall, ara aneu recte en direcció a Sant Honorat i la Font Viva. Aneu seguint aquest corriol que més endavant traspassa la riera i comença a pujar pel seu costat dret. Més endavant arribareu al trencall per pujar cap a Sant Honorat, però vosaltres seguiu recte, en direcció cap a la Font Viva. Aquest camí va resseguint una canalització d'aigua que abasteix al hotel. Més endavant quant arribeu a una passarel·la metàl·lica que passa per sobre del riu pareu atenció a no traspassar-la i seguiu pel corriol que se'n va amunt, Amb pocs metres arribareu al ombrívol llogaret on hi ha la Font Viva.

Torneu enrere fins el trencall de Sant Honorat i agafeu el corriol, que amb pocs metres començarà a pujar de valent. Aquest tram és el que té mes dificultat de tota la ruta, ja que s'ha de salvar molt de desnivell amb pocs metres. Desprès de pujar durant força estona arribeu a un pal indicador, continueu pujant una mica més en direcció a Sant Honorat. Ja a dalt de la carena les vistes sobre el barranc que acabeu de salvar són magnífiques, ara continueu seguint indicacions cap a Sant Honorat. Arribeu al Coll de Sant Honorat, aquí aneu a l'esquerra.

Desprès de pujar per una pista ampla arribeu a un panell informatiu, just al darrere surt un corriol, agafeu-lo i busqueu un altre petit corriol a mà dreta, per acabar arribant al Mirador Roc de la Presó, des d'on es té una de les millors vistes del Pantà d'Oliana i la vall que inunda. Torneu enrere fins el panell, i ara agafeu el corriol que marxa a la dreta, cap a Sant Honorat. Aneu seguint fites i passant per algun tram de roca fins que arribeu a una arcada de pedra, aquí seguiu el camí que passa just per sobre i ja a dalt sortiu a una extensa esplanada. Aneu seguint el camí sense pèrdua fins arribar a les ruïnes de Sant Honorat, on hi destaca una arcada del segle XIII.

Des d'aquest punt teniu moltes opcions per anar fins a diferents miradors, nosaltres vam optar per tornar enrere Aneu fins el Coll de Sant Honorat i continueu recte per la pista. Desprès d'una forta baixada arribeu al trencall que va fins al Roc de Rombau, aneu a la dreta per una pista. Aquí hi trobareu diferents corriol que s'enfilen amunt cap el Roc de Rombau, si voleu pugeu-hi. Si per el contrari voleu seguir recte, anireu a petar al Mirador del Roc de Rombau, d'es on les vistes són infinites. Un cop vist torneu enrere fins la pista principal i seguiu-la a la dreta, en direcció cap a Castell-Llebre. Aquesta pista anirà baixant molt fort i perdreu molta alçada amb poca estona.

Aneu seguint la pista i les indicacions cap a Castell-Llebre fins que quasi bé a baix de tot de la pista ja veureu la magnífica església romànica de Castell-Llebre, situada a dalt de tot d'un penya-segat. Quant arribeu al peu de l'església pugeu per un camí empedrat i entreu a dins del recinte, on hi ha un petit cementiri, i d'es d'on les vistes tornen a ser magnífiques.

Un cop vist torneu cap a la pista i seguiu-la direcció cap a Peramola, just per sota del Roc dels Moros i el Roc de Rombau. Aneu-la seguint durant uns 30-45 minuts fins que torneu a situar-vos a Can Boix.