dijous, 26 d’abril del 2012

Vallcarca - Font de Montseva

Distància: 13,5km

Accés: Heu d'agafar la carretera de la costa, la C-31, que s'agafa des de Sitges. Un cop arribeu a l'alçada de la cimentera d'Uniland agafeu la sortida i aneu fins a l'entrada de la instal·lació, on hi ha un aparcament

Notes: Res d'especial, vigileu al passar per la zona de la cimentera, sobretot si es dia laborable ja que el trànsit de camions és considerable.

Enllaç Wikiloc: NO HE TROBAT CAP REFERÈNCIA

Sortiu des de l'aparcament i travesseu la rotonda, de cara a la muntanya, passeu per sota del viaducte per on passa l'autopista i uns metres més endavant agafeu la pista que baixa a la vostre esquerra. Seguiu la pista que ressegueix el fondo de Vallcarca. Aneu-la seguint obviant els trencalls, feu una pujada i arribareu a una zona de barraques, i el que sembla ser una gossera no gaire agradable. Un cop aquí trobareu un senyal que us indica cap a on heu de dirigir-vos, a la dreta, per la pista que puja.

Aneu seguint la pista, passeu a prop d'una zona d'abelles recol.lectores de mel, i arribats a un camp de conrreu, heu d'agafar un camí fressat a la dreta, indicat amb un pal. El camí va passant entre la vegetació i arrant de riera, amb poca estona arribareu a la Font de Montseva. Un cop vista retrocediu un parell de metres i agafeu el corriol que puja muntanya amunt fins que arribeu a un corriol transversal, on hi ha una barraca de pedra.

Un cop aquí seguiu el corriol a la dreta, des d'aquí ja podeu començar a contemplar el mar, això si, amb la llastimosa vista de la pedrera de primer pla. El corriol envolta un turó per l'esquerra, i anireu a sortir a uns camps de conreu i a un camí amb una cadena, un cop aquí aneu de cara amunt, a l'esquerra i no deixeu la pista en cap trencall, fins que arribeu a una altre pista, més fressada i transitada (PR-C 37) i seguiu-la a la dreta. Amb poca estona ja podreu contemplar les vinyes i la masia de Can Planes, antiga torre de defensa reconvertida en masia de finca.

Aneu seguint la pista, a trossos cimentada. Passareu per una masia enrunada, la vista s'amplia sobre el mar. Més enllà arribareu a la masia de Can Lluça, aneu seguint la pista, passeu pel Collet, on el mar es barreja amb els camps de cultiu de la plana de Campdàsens.

A partir d'aquí aneu baixant cap a la plana fins que arribeu a la fortificació de Campdàsens, on hi podem veure una antiga torre medieval i una ermita del Segle XIX. Continueu, anireu passant per antigues masies, passareu pel costat de Ca l'Amell de la Muntanya, on i podreu contemplar una torre medieval de forma circular. A partir d'aquest punt aneu seguint la pista, a trossos asfaltada. Passeu per sota l'autopista, i seguiu la carretera a l'esquerra. Amb pocs minuts estareu al cotxe.