dimecres, 28 de desembre del 2011

El Bruc - Refugi Vicenç Barbé

Distància: 10,5km

Accés: Al Bruc s'hi accedeix tant de Barcelona, com de Lleida per l'autovia A2. Agafeu la sortida del Bruc. L'excursió comença a l'aparcament del costat de les escoles.

Notes: Cap en concret, ruta fàcil i senzilla.

Sortiu de l'aparcament i agafeu el carrer que puja amunt, a la dreta, quant arribeu al primer trencall doneu la volta i gireu a l'esquerra, per un carrer que puja pel costat d'alguns xalets. Arribareu al trencall de Can Salses (pal indicador), vosaltres seguiu per la mateixa pista, en direcció al refugi Vicenç Barbé. Trobareu un altre trencall a mà dreta, normalment ple de cotxes, vosaltres continueu recte. Més endavant travessareu el torrent de la Diablera on la pista fa dos revolts tancats, continueu recte.

Seguiu tot recte fins arribar al trencall dels Pallers (pal indicador). Un cop aquí gireu a la dreta, el camí es converteix en un corriol que en algun tram passa per dins del Torrent de la Diablera. Més endavant el camí torna a convertir-se amb una pista i arribeu a un trencall de camins. Agafeu el corriol de la dreta que va directe als Pallers.

El corriol ara continua per dins d'un bosc d'alzina, en alguns casos per dins la riera. Arribareu a un trencall, gireu a la dreta, en pocs minuts estareu al Refugi Vicenç Barbé. Si voleu acostar-vos a l'Avenc dels Pouetons agafeu un corriol que surt del darrere del refugi  i amb pocs minuts estareu a la boca de l'avenc.

Per tornar només heu de seguir el camí que heu fet sevir per pujar