dimarts, 10 de gener del 2017

Via Ferrada Morera de Montsant (K3) - Grau del Carabassal - Grau dels Barrots

Accés: Heu d'anar fins la població de La Morera de Montsant, i deixar el cotxe a l'aparcament habilitat a l'entrada del poble.

Notes: La ruta consta de 2 trams, el primer de la Via Ferrada de la Morera de Montsant, i el segon amb els passos equipats del Grau del Carabassal i el Grau dels Barrots.

Via Ferrada de nivell (K3),curta i sense complicacions.

Horari per trams:

Tram Via Ferrada + tornada: 2'30h

Tram passos equipats: 3h

Al track del wikiloc veureu que hi ha una indicació com a "Baixada pel Dret", bé, no és més que una petita drecera que vam agafar per anar al corriol que baixa al Grau dels Barrots, però que desprès vam veure que tampoc era necessària...si continueu seguint les fites hi arribareu igualment.

Panoràmica des del Balcó del Priorat

Sortiu de La Morera de Montsant i dirigiu-vos carrer amunt, passeu per davant de l'Oficina del Parc i pocs metres amunt arribeu a un trencall, aquí aneu a l'esquerra direcció cap a la via ferrada. Seguiu aquest corriol fàcilment fins arribar al trencall de la ferrada, a la dreta. Seguiu aquest corriol, que passa per un gran caos de roques, fins arribar a peu de ferrada, aquí ja us podeu posar l'equip i fort amunt.

La ferrada en general és fàcil, sense cap pas compromès i té molt bones presses, l'únic que pot fer una mica de respecte és el pont tibetà que trobeu a mig recorregut, tot i que no és massa llarg i es passa ràpid. Ja al final s'acaba la via amb un tram de cadenes i sortiu a dalt la Serra Major.

Un cop a dalt, continueu pel corriol senyalitzat amb fites fins que arribeu a un petit trencall on hi ha una gran fita, aquí aneu a la dreta i seguiu fites fins que sortiu al camí principal que puja de la Morera pel Grau de la Grallera, aneu a la dreta, cara avall. Desprès de força estona baixant sortiu al GR-171, seguiu baixant i aneu un altre cop fins a l'inici de la ruta.

Aquí si voleu deixeu el material de ferrada al cotxe per anar més lleugers i torneu a reprendre la ruta, ara de cara avall cap a la carretera. Poc abans d'arribar a la carretera agafeu un trencall senyalitzat a mà esquerra. Aquest corriol l'haureu de seguir durant força estona, està ben senyalitzat i no té pèrdua. Ja bastant més endavant el corriol comença a salvar més desnivell, passant per algun que altre tram de roca i algun passamà fins que arribeu a la primera escala del Grau del Carabassal, sense complicacions. Poc més endavant trobeu més escales, sense cap problema tampoc, i arribeu al final del grau.

Seguiu fites amunt, fins que sortiu al GR-174.1. Aquí aneu direcció a Cabacés, seguiu el camí sense pèrdua fins que trobeu un altre trencall senyalitzat, ara aquí abandoneu el GR i agafeu el corriol a l'esquerra, cap el Grau dels Barrots i direcció cap a un arbre solitari. Passat l'arbre heu d'anar seguint un corriol amb l'ajuda de les fites, ja que el corriol no està gaire fressat. Si aneu seguint les fites arribareu al trencall per anar cap el Grau dels Barrots, just a sobre del Grau del Carrasclet, on hi ha un a grandiosa roca caiguda. Al track del wikiloc nosaltres vam anar pel dret ja que no sabíem si seguint fites arribaríem a aquest trencall, un cop a baix vam veure que si.

Bé, opteu pel que opteu arribeu al trencall, des d’aquí seguiu cinglera avall per un camí preciós, que va resseguint la cinglera. Passeu pel Balcó del Priorat, un perfecte mirador de tota la comarca. Un cop vist seguiu pel corriol i arribeu al Grau dels Barrots, on desprès del primer tram per sobre d'una petita roca, us endinseu per dins d’una l'escletxa i baixeu pels pocs claus que salven un petit grau per acabar sortint de la mateixa. Ja fora, només heu d'anar seguint el corriol perfectament senyalitzat fins arribar un altre cop a la Morera.