diumenge, 30 de desembre del 2012

Fondo de Vallgrassa

Distància: 16,5km

Accés: Aneu fins el poble de Garraf, per la C-31 (carretera de les costes). L'excursió comença davant del celler Güell.

Notes: El camí que recorre el Fondo de Vallgrassa és una mica perdedor. La ruta està senyalitzada en quasi tota la seva totalitat.

Sortiu del davant del celler Güell i agafeu el GR-92, en direcció La Pleta, per l'esquerra de la carretera. El camí va pujant suaument fent llaçades fins que arribeu a un tros més planer, aquí el camí gira a la dreta i amb pocs minuts passareu ben a prop d'una cantera. Més enllà passeu pel costat d'una gossera, i una mica més endavant us topeu amb una carretera.

Travesseu-la, seguiu el GR, que amb pocs minuts passa per  davant de La Pleta, l'oficina d'informació del Parc Natural del Massís del Garraf. Ara el GR-92 recorre la carretera que va fins a Olivella. Aneu carretera amunt fins que trobeu un trencall a la dreta que, si el seguiu amb 5 minuts us portarà a l'Avenc Emili Sabater, un dels més importants del Garraf. Torneu enrere fins la carretera, seguiu-la amunt. Arribareu al Pla d'en Querol, la zona més important de concentració d'avencs del Garraf. Seguiu per la carretera i enmig d'una recta heu de trobar un trencall a mà dreta, es el GR-92.4 i recorre el Fondo de Vallgrassa, agafeu-lo.

Heu d'anar amb compte, aquest camí en alguns casos és confús, passareu per dins la llera de riu i d'algun tram que està una mica tapat, però està força ben marcat i es pot seguir força bé. Desprès d'una bona estona seguint aquest camí arribareu a la Casa de Vallgrassa, antiga seu del Parc Natural del Garraf.

Aneu per la pista que us trobareu de cara amunt, seguint el PR C-37, en direcció Can Planes. Travesseu la carretera i baixeu per una pista ample entre camps de conreu. Al final d'aquesta pista passareu per la bassa de la Casa Vella, única bassa natural de tot el Parc. Us trobeu amb una altre pista, aquí heu de deixar de seguir el PR C-37 i anar a l'esquerra, en direcció Can Lluçà. Passareu per les runes de la Casa Vella.

Després de recorre aquesta agradable pista amb unes formidables vistes arribareu a Can Lluçà. Aquí la pista gira a la dreta en direcció Campdàsens, vosaltres heu de seguir el corriol que marxa direcció Garraf, el GR-92. Per aquest camí anireu baixant per un bonic corriol entre el bosc, encara que una desagradable cantera us trenqui les vistes. Al cap d'una bona estona arribareu a Garraf, punt final de l'excursió.