dimarts, 3 de juny del 2014

Puig de la Balma - Puig Andreu

Distància: --

Accés: Agafeu la carretera BV-1221, que va de Terrassa a Talamanca. Passat el quilòmetre 11 i enmig d'una corba, a l'esquerra, tindreu un aparcament ( Alzina del Sal.lari ), inici de nombroses excursions.

Notes: Les Coves de Mura les trobareu tancades a no ser que demaneu la clau al Consorci de les Valls del Montcau.

Com sempre a Sant Llorenç del Munt, s'ha d'anar amb compte amb els camins perduts i tapats de vegetació

Enllaç Wikiloc: NO EH TROBAT CAP REFERÈNCIA

VIDEOS

Puig de la Balma

Sortiu de l'aparcament de l'Alzina del Sal.lari de cara amunt, al primer trencall gireu a la dreta, amb pocs minuts trobareu un trencall de camins, agafeu el que teniu recte, el de més cap a la dreta, de cara avall. Més avall travessareu un torrent i aquí heu d'agafar un corriol a la dreta que s'enfila cap amunt. Pocs metres amunt trobareu un trencall, aneu també a la dreta. Aneu seguint les fites, fins que desprès de travessar en diagonal un estrep rocallós arribareu a l'extrem oest del Morral del Llop. Ara resseguint la seva base per la dreta arribareu a la canal que us portarà a dalt de tot del Morral del Llop, d'on gaudireu d'unes fantàstiques vistes.

Un cop a dalt de la canal aneu a la dreta on desprès d'una bona estona d'anar caminant sortireu a una pista que heu de seguir a l'esquerra. Continueu per la pista i obvieu diferents trencalls fins que just al començament d'una pujada, heu d'abandonar la pista i agafar un corriol a la dreta. Aneu seguint el corriol, sempre seguint el més fressat fins que sortireu a un camí, l'antic camí ral de Mura. Aquí aneu de cara avall, passareu per el Pla de Serrallonga. Un cop a l'altre banda del Pla de Serrallonga aneu pel corriol de la dreta. Obvieu altres trencalls fins que trobareu un pal indicador, aquí aneu en direcció a les Coves de Mura, cap a l'esquerra.

Pocs metres enllà arribareu al Collet del Reixac, aquí, i seguint indicacions, heu d'agafar el corriol de la dreta per anar fins a les Coves de Mura, que sinó heu demanat les claus no podreu entrar (com nosaltres). Un cop vista l'entrada de les coves torneu enrere fins al Collet del Reixac, aquí aneu a la dreta fins que uns metres enllà sortireu a una pista, també seguiu-la a la dreta, obviant altres possibles trencalls secundaris, fins que arribeu a un trencall de pistes. A la dreta anireu cap a Mura, vosaltres aneu a l'esquerra.

Aneu baixant suaument fins que travesseu el Torrent dels Codolosos. Aquí seguiu indicacions cap al Puig de la Balma, que ja teniu al fons, i pugeu pel camí arran de camps. Sortireu a una altre pista i ara evidentment aneu a l'esquerra i deixeu-vos impressionar per aquesta construcció. Un cop vist i gaudit d'aquest indret aneu seguint pista amunt i sempre seguint la pista principal, obviant qualsevol altre camí. Desprès d'una estona caminant la pista puja molt fort fins arribar al Collet Roig.

Aquí aneu a l'esquerra, pujant una miqueta més. Més amunt la pista planeja i aquí heu d'agafar un corriol a l'esquerra, en direcció al Puig Andreu. Heu d'anar seguint fites i buscant el millor camí per pujar fins a la Balma de Puig Andreu. Un cop a la balma obrada heu de mirar d'enfilar-vos pel mig de la roca, a la vostra dreta, buscant el millor pas fins arribar a dalt del Puig Andreu. Un cop contemplades les extenses vistes heu de retornar enrere fins a trobar el corriol que ressegueix el Puig Andreu per la seva dreta. Segurament al pujar ja haureu vist aquest trencall per agafar el corriol.

Sortireu a l'altre extrem del Puig Andreu, aquí agafareu un pista que quant gira a la dreta l'heu d'abandonar per pujar per un corriol tot recte, marcat amb fites. Heu d'anar seguint el corriol, ben fressat, que va pujant constantment. Tornareu a passar per el Pla de Serrallonga, que ja coneixeu. Continueu pujant pel corriol més fressat fins que sortireu a una pista i passareu just pel costat de la centenària Alzina del Vent. Arribareu al Coll de Boix, i aquí i ben senyalitzat us heu de dirigir cap a l'Alzina del Sal.lari, que no us portarà més de mitja hora.