dimecres, 28 de desembre del 2011

Gorbea (Canteras Murua - Gorbea)

Temps aproximat: 3,30h

Accés: Haurem d'arribar a la població de Murua, s'hi accedeix a traves de la A-3608. Un cop a Murua aneu cap l'embassament de Gorbea. Aquí podeu deixar el cotxe.

Notes: El camí només està senyalitzat amb fites, s'ha d'anar amb compte de no equivocar-se, però no és complicat, n'hi ha moltes i el camí s'intueix. Recomano passar-se per les oficines del parc i demanar informació

Parketxe d'Areatza (Bizkaia)
Gudarien Plaza, 1. 48013 Areatza
E-mail: parketxea@hotmail.com; parques.naturales.protegidos@bizkaia.net

***Gorbea és el cim més alt del massís muntanyenc del mateix nom, situat a les Muntanyes Basques, a cavall entre les províncies d'Àlaba i Biscaia al País Basc. Té una altura d'1.482 metres i el seu cim està coronat des de 1899 per una creu metàl·lica, de la qual hi ha hagut diferents versions. L'actual és de 17,23 metres d'altura. És un tradicional punt de referència del muntanyisme basc i cor del Parc Natural del Gorbea.

Al costat de la creu i la verge de Begoña (molt venerada per els Biscaïns) que mira a Biscaia, hi ha una bústia on es poden deixar les targetes dels concursos de muntanya. La bústia va ser instal·lada en 1926 pel Athletic Club de Bilbao.***

Sortiu de l'aparcament del costat del pantà de Gorbea i agafeu el camí senyalitzat que va pujant. Passareu arran del precipici de les Canteras de Murua. Poc més enllà trobareu un trencall a la dreta per anar a les Coves de Mairuelegorreta, obvieu-lo i aneu pel de l'esquerra.

Com podeu veure a les fotos jo hi vaig anar a la tardor, el paisatge és impressionant, però l'inconvenient es que amb prou feina es pot veure el camí. Suposo que si hi aneu amb una altra època de l'any el camí es veurà millor. Aneu tirant de cara amunt seguint les fites.

Passareu per uns boscos impressionants, amb arbres d'una mida considerable.

Quant sortiu del bosc haureu d'anar seguint el camí, que ara si, és evident. Passareu pel costat d'una font.

Ja es veu la creu a l'oritzó, aneu pujant. De tant en tant aneu girant el cap enrere, si el dia és clar, tindreu una panoràmica impressionant de tota la vall.

Un cop a dalt veureu imponent la creu de ferro de 17m, i la imatge d'una verge, La Virgen de Begoña.

Per tornar només heu de seguir el camí per on heu pujat.