dimarts, 27 d’agost del 2013

Els Empedrats

Accés: Passat Berga, en direcció al túnel del Cadí, heu de seguir la C-16 fins arribar a Bagà,un cop allà aneu direcció Gisclareny. Uns quilòmetres més endavant agafeu una pista amb les indicacions de l'Adou de Bastareny. Aparqueu a l'aparcament del veïnat de l'Hostalet.

Notes: La progressió per dins del congost es pot complicar en èpoques de desglaç o de fortes pluges. Millor fer-ho fora d'aquestes èpoques.

Durant tot el recorregut s'ha de seguir les marques de PR C-125.

El Bullidor de la Llet (part1)

El Bullidor de la Llet (part2)

Els Empedrats (part 1)

Els Empedrats (part 2) (Cascada Cua de Cavall)

Els Empedrats (part 3)

Els Empedrats (part 4)

Aparqueu davant del veïnat de Cal Cerdanyola, ara convertit amb una aula de natura i seguiu per la pista, passeu pel costat de la Font Nostra, travesseu el riu per un pont i arribats al trencall aneu a la dreta, en direcció a Els Empedrats i Refugi Sant Jordi (senyalitzat). El camí transcorre per un indret obac, per la llera esquerra del riu. Més amunt, abans d'endinsar-se al Congost dels Empedrats heu de prendre un camí senyalitzat com al Bullidor de Llet, a l'esquerra. Haureu de travessar un petit pont de fusta.

Torneu enrere i seguiu camí amunt, sempre seguint les marques del PR C-125. Ara el camí ja es comença a endinsar al congost, amb unes parets imponents davant i amb la sensació de quedar encaixonats. A mesura que aneu remuntant el riu anireu veient diferents salts d'aigua, travessant el riu per sobre les pedres i amb la sensació de que el camí s'acabarà en qualsevol moment.

Desprès d'una bona estona pujant passareu per un bonic bosc de faig, bastant planer, abans de tornar a entrar dins d'un altre petit congost. Més endavant sortireu del congost i començareu a remuntar per un camí, que ara ja, puja amb més claredat. L'ascens no és molt acusat, però si que és continuat fins arribar al Refugi Sant Jordi, enclavat al final de la Vall.

Aquí el camí segueix a l'esquerra, cap el el Coll de Galligans i el Coll de la Boixassa. Passareu pel costat de la Font del Faig, situada a sota d'una petita balma. Continueu pel camí que va pujant, fins arribar al Coll de Galligans. Aquí passeu cap a la Vall de Galligans, la rodegeu per la dreta, més amunt entreu dins d'un bosc de pi, en direcció al Coll de la Boixassa, on passareu a ran d'un imponent paret.

Arribats al coll, les vistes són impressionants, amb la Vall de Bastareny als vostres peus, el Pedraforca al davant i la serralada del Cadí al oest. Ara i sense massa vegetació comenceu a baixar, on el camí va fent ziga-zagues fins que arribeu al Coll de la Pelosa. Uns metres més avall del coll passeu pel costat d'una petita bassa, ATENCIÓ, aquí teniu 2 opcions, una és seguir el PR C-125 que s'esmuny de cara avall a la vostre esquerra, l'altre és seguir la pista forestal fins el fons de la vall, tot passant pel Mas Monnell i un cop arribats a la pista que recorre la vall, anar a veure l'Adou de Bastareny.

Nosaltres vam seguir el PR C-125 per fer la volta completa i no fer tant de tros de pista i fer més corriol. El PR, desprès de recorre un ombrívol bosquet, surt a una pista, aneu a l'esquerra seguint marques, i amb 2 minuts estareu un altre cop al davant de la Font Nostra, punt d'inici d'aquesta excursió.