dimarts, 21 de febrer del 2017

Venes de Rojalons (K4) - Rojals

Distància: 10,5km

Accés: Heu d'anar fins a Montblanc i des d'aquí agafar la carretera que puja fins a Rojals. Al quilòmetre 4 i al costat de la contrada de Rojalons hi ha un espai a mà dreta per deixar-hi varis cotxes, aparqueu aquí.

Notes: La ruta consta de 2 trams, el primer de la Via Ferrada de les Venes de Rojalons, i el segon d'una petita ruta de 10 quilòmetres per acabar de completar el matí.

Via Ferrada de nivell (K4), amb algun pas delicat i amb múltiples sistemes de fixacions a la roca. Hi ha un extra-plomat on s'ha de tirar fort de braços, ja que hi ha un esglaó posat amb mala "folla". El tram subterrani per dins l'avenc és espectacular i posa la cirereta a una magnífica via ferrada

Horari per trams:

Tram Via Ferrada + tornada: 3h

Caminada circular: 2'30h

Informació detallada Via Ferrada Venes de Rojalons

Via Ferrada Venes de Rojalons

Sortiu de l'aparcament i aneu a buscar la pista que hi ha una mica més avall de la carretera. Desprès d'uns 20 minuts pista amunt veureu un trencall a mà dreta senyalitzat amb fites, aneu cap aquí. Poc més enllà veureu un corriol i desprès d'enfilar-se fins a la base de la paret arribeu a l'inici de la Via Ferrada Venes de Rojalons.

El primer tram és força potent, passeu per un pont sota d'una balma, tot seguit un extra-plomat que us farà tirar de braços, passeu per un "pas de la fe" i acabeu per un tram amb claus a la paret, aquí ja hi trobareu la primera via d'escapament.

Seguint la via normal heu de baixar per unes cadenes i passar per un pont nepalí, i arribar a un tram on podeu triar entre la via fàcil o la difícil, si agafeu la difícil us espera un extra-plomat curt però molt intents, on haureu de tirar de braços de valent.

Ja superat, torneu a baixar i arribeu al tram subterrani. A dins teniu també l'opció de la via fàcil o la difícil, si agafeu la difícil heu de passar per un tram molt estret, on us haureu de treure la motxilla, per acabar pujant per un tram vertical amb poques presses on agafar-se i que us farà pujar fent "oposició" per poder finalitzar aquesta via a dalt de la cinglera.

Bé, per tornar només heu de seguir les fites i arribar un altre cop a la pista forestal, si voleu continuar la ruta seguiu aquesta pista cap a la dreta, de cara amunt. Seguiu la pista principal sense abandonar-la en cap moment fins que desprès de força estona sortiu a la carretera. Seguiu-la de cara amunt cap a Rojals. Val la pena pujar fins a l’església de Sant Salvador, des d'on es tenen unes magnífiques vistes. Un cop vist torneu un tros enrere fins a l'entrada del poble i agafeu el GR-7, a mà esquerra.

El GR-7 transcorre per un corriol que baixa decididament cap al fons del Barranc de La Vall, passa pel costat de varies fonts i acaba traspassant la riera. Ja a l'altre costat de la riera heu d'anar seguint el GR fins arribar a les ruïnes d'un antic mas, on hi han les marques de GR pintades, aquí abandoneu el GR i aneu a la dreta, un altre cop cap a la riera.

Baixeu uns metres i traspasseu la riera, un cop ja a l'altra costat comenceu a pujar decididament per un corriol que desprès de força estona pujant surt a un altre corriol transversal, ara seguiu uns metres a la dreta i al cap de poquíssims metres més trobeu un corriol a mà esquerra que es torna a enfilar amunt, agafeu-lo. El corriol puja amunt decidit i passa per algun que altre “grau” fins que acaba sortint a l'impressionant paret del Portell de Colomera, des d'on es tenen unes magnífiques vistes de tot el barranc pel qual heu estat baixant i les parets de l'altre costat del barranc, un barranc poc anomenat però d'una gran bellesa.

Un cop vist seguiu amunt i un cop dalt seguiu la pista a l'esquerra. Amb pocs metres sortiu a la carretera que puja fins a Rojals, ara només heu de seguir-la una estona de cara avall i tornareu a ser al cotxe.