dimarts, 7 de juny del 2016

Peramola-Sant Salvador del Corb-Roca del Corb-Roc de Cogul

Accés: Heu d'anar fins a la localitat d'Oliana, passada aquesta població en direcció a Andorra i just a l'altre costat del pont que travessa el riu Segre hi ha un trencall a mà esquerra en direcció a Peramola, agafeu aquesta carretera i desprès d'uns 4 quilòmetres arribeu a Peramola. La ruta comença des del safareig, just a l'entrar.

Notes: Ruta fàcil i la gran part del recorregut senyalitzada. L'únic tram delicat és si es vol pujar a dalt la Roca del Corb, on no hi ha cap senyalització i la pujada es fa per un tram equipat amb cadenes, gens recomanable si està mullat

Informació Detallada: Rutes Pirineus

Panoràmica des del Roc de Cogul

Sortiu del safareig per la carretera per on heu entrat al poble i pocs metres enllà agafeu un carrer a mà esquerra amb direcció a la Capella del Roser. Més endavant deixeu la Capella del Roser enrere i seguiu les indicacions de la Ruta del Corb. Aneu pujant per un camí fàcil fins arribar a les ruïnes de la Casa de Nerola, aquí continueu seguint les indicacions cap a la Roca del Corb on el camí més endavant comença a pujar una mica més fort. A mitja pujada trobareu el trencall que baixa fins a Can Boix, vosaltres ni cas, continueu pel corriol fins a sortir a un trencall de pistes (Els Quatre Camins). Aquí seguiu la pista de més a la dreta.

Pista amunt passeu pel costat del Forat del Corb, un avenc d'uns 50m de profunditat. Continueu per aquesta pista i passeu pel trencall que porta a la Casa del Corb (per aquí tornareu desprès). Més endavant veureu una balma a dalt a l'esquerra, un petit corriol i puja, és una balma feta de fang i amb les parets força gruixudes. Continueu pista amunt, de seguida veureu les impressionants vistes de la Roca de Sant Honorat, just davant vostre. Continueu per aquesta pista fins que trobeu el trencall a mà esquerra que puja fins a l'ermita de Sant Salvador del Corb i l'Agulla del Corb, des d'on es tenen unes magnífiques vistes, només heu d'anar seguint les fites per arribar-hi.

Un cop vist desfeu el camí fins a la pista i seguiu-la a l'esquerra. Més endavant quant la pista s'endinsa dins del bosc i justa abans de fer un tomb a la dreta, heu de veure un corriol a l'esquerra, senyalitzat amb fites, que puja fort amunt. Aquest corriol és el que dona accés al tram equipat per pujar a la Roca del Corb, sinó i voleu pujar continueu per la pista, en cas contrari agafeu-lo i pugeu fort amunt. Desprès de pujar uns 5 minuts per un corriol una mica tapat, sortireu a dalt d'un collet on a la dreta ja veureu un parell de cadenes que us ajudaran a pujar fins dalt (tram no recomanat si està mullat). Un cop a sobre el llom de la roca continueu tot recte per arribar al cim de la Roca del Corb.

Un cop vist torneu enrere fins la pista i seguiu-la a l'esquerra. Heu de seguir aquesta pista durant força estona, sempre envoltant la Roca del Corb. Passeu pel costat del Corral del Corb i desprès de passar per un petit tram equipat amb cadenes arribeu a la Casa del Corb, situada dins una balma i on encara s'hi conserven les diferents estances, inclòs un antic forn. Retorneu el camí i seguiu rodejant la roca, amb pocs metres tornareu a sortir a la pista per on havíeu vingut.

Seguiu la pista a la dreta fins el trencall de Quatre Camins, ara deixeu el trencall a l'esquerra per on heu pujat i continueu recte. Poc més endavant la pista principal baixa cap a la dreta, vosaltres seguiu recte per un camí secundari. Aquest camí us portarà fins a una petit esplanada on hi ha un corriol que marxa planer a l'esquerra i una pista que puja molt fort just al davant, vosaltres agafeu la pista, que ja a dalt de tot es converteix en un petit corriol i acaba arribant al Roc del Cogul, d'es d'on es tenen unes impressionants vistes del poble de Peramola i de tota la vall d'Oliana i rodalies. Un cop vist torneu enrere i agafeu el corriol que ara teniu a mà dreta.

Aneu seguint aquest corriol que no té cap pèrdua i que va perdent alçada. Ja a baixa sortiu a un camp d'oliveres, aneu a la dreta i seguiu el terreny més fressat fins que acabareu sortint un altre cop als safareig, punt final d’aquesta ruta.