dissabte, 29 de setembre del 2012

Monteixo (pel barranc d'Aixeus)

Accés: Arribeu fins el poble d'Àreu, al final de la Vallferrera, i agafeu la pista que va fins al Refugi de Vallfarrera, quant arribeu a l'aparcament del Pla de la Selva heu d'agafar la pista secundaria que va cap a la dreta. Millor amb 4x4.

Notes: Es tracte d'una excursió d'alta muntanya, per tant, preneu les precaucions necessàries
(temps, vestimenta...).

Sortiu de l'aparcament i agafeu el corriol que s'enfila a la dreta del riu, perfectament indicat. Aneu pujant suaument, amb pocs minuts travesseu el riu i arribeu a un petit prat. El corriol va girant cap a la dreta, fins que heu de tornar a travessar el riu, davant vostre teniu un bonic salt d'aigua. A partir d'aquest punt el camí s'enfila de valent.

Arribeu al final d'una tartera, molt gran, aquí el camí transcorre per la part esquerra d'aquesta tartera, aneu seguint-lo, o si més no, obviant-lo, a vegades costa de distingir. Arribeu al cap damunt d'un petit turó, sota vostre teniu el magnífic Estany d'Aixeus, entre el Pic de Lo Sentinella, i el Pic de Norís. Al vostre costat teniu el petit Estanyol d'Aixeus i just darrere vostre l'objectiu del dia, El Monteixo.

Seguiu el corriol, que s'enfila de cara cap al Monteixo. El camí va guanyant alçada ràpidament, passareu per un petit replà abans de començar una altra rampa, ara ja més pedregosa, però el camí es distingeix perfectament. Aquí ja esteu a l'altre vessant de la muntanya, des d'on es contempla la Vall Farrera. Desprès d'anar pujant per aquest camí més pedregós, arribareu a un altre replà, aquí ja només us queda la rampa final fins el Monteixo.

Aneu seguint en direcció cap el Monteixo, intentant resseguir la seva base. Aquí el camí es perd una mica, l'ascensió fins dalt es pot anar seguint per les fites, però és una pujada molt pedregosa i és fàcil perdre el rastre, però no us preocupeu, aneu enfilant-vos buscant el millor pas, i un cop assoliu la carena només haureu de resseguir-la per assolir el cim.

Per baixar es pot seguir l'itinerari de pujada, o sinó, baixar fins l'Estany d'Aixeus i dirigir-se cap el seu desaigua. Aquí surt un corriol estret i a vegades una mica confús, però val la pena, es baixa just per costat esquerra del riu, que va fent salts d'aigua, amb un fort pendent, i si el dia ho permet, amb una visió fantàstica del Barranc d'Aixeus.