dimecres, 3 de setembre del 2014

Comabona des del Mirador de Gresolet

Accés: Agafar la carretera C-16 amb direcció Berga i abans d'arribar a Guardiola de Berguedà agafar el trencall de Gósol - Saldes. Al arribar a Saldes s'ha de seguir les indicacions cap al Refugi Lluís Estasen. L'excursió comença a l'aparcament del Mirador de Gresolet.

Notes: Es tracte d'una excursió d'alta muntanya, per tant, preneu les precaucions necessàries (temps, vestimenta...). Estar atents a la baixada fins al Refugi de Gresolet, el corriol té un fort pendent i al ser un tram ombrívol acostuma relliscar moltíssim.

Passat el coll de la Bauma, trobareu una senyal que indica "Comabona". Aquest és el camí més fàcil per pujar, nosaltres però, vam optar per seguir un corriol que comença uns metres més amunt de la pista, però el corriol està molt perdut i és una mica perdedor, encara que està marcat amb senyals de Sender Local (marques verdes i blanques)

Les fotos són de 2 dies diferents, ho he fet així perquè us pugueu fer una idea millor del camí i de les vistes que es poden gaudir ja que la primera vegada estava el cel bastant tapat.

Sortiu de l'aparcament del Mirador de Gresolet i aneu pista amunt, resseguint la cara nord del Pedraforca. Metres més amunt veureu una senyal a la dreta que posa Gresolet, seguiu-la. Aquí el corriol s'esmuny de cara avall molt fort, i segurament rellisqui molt. Aneu mirant de frenar agafant-vos als arbres. Desprès d'una bona estona baixant, agafar algun trencall ben indicat i de travessar un parell de torrents arribareu al Refugi de Gresolet.

Aquí seguiu la pista de cara amunt, i a on la pista fa un gir de 90º a la dreta, abandoneu-la i seguiu tot recte, buscant un corriol que remunta el Torrent del Coll de la Bauma, segurament sec. Aquest corriol transcorre per una bonica fageda, i desprès d'una bona estona pujant arribareu al Coll de la Bauma. Aquí, i ara ja trepitjant pista, heu d'anar cap a l'esquerra.

No gaire estona més amunt i enmig d'una corba a l'esquerra veureu una senyal que posa "Comabona", si voleu podeu pujar per aquí, nosaltres vam continuar uns metres més per la pista i vam agafar un corriol que s'enfila pel dret, a la vostre dreta. En algun tram el corriol costa de seguir, però heu d'anar buscant les marques verdes i blanques i anar pujant. El desnivell és important, ja que no deixareu de pujar fins que arribeu al cim, però poc a poc anireu arribant a la carena del Comabona, per on passa el GR-150.1.

Un cop a dalt, deixeu el GR i continueu seguint la carena i les marques verdes i blanques cap a la vostra esquerra fins que arribeu el cim, on un bon dia podeu veure unes vistes espectaculars de la plana de la Cerdanya al nord, i del massís del Pedraforca al sud. Un cop vist continueu cap a l'oest, caminant enmig del prat,(no cal que seguiu la carena) fins que trobareu un corriol ben fressat (GR 150.1), aquí continueu cap a l'oest sense deixar el corriol fins que arribeu al Pas dels Gosolans.

Aquí us trobareu marques del PR C-124, que heu de seguir cap el sud, travessant els grans prats fins arribar a la Serra Pedregosa, ara ja amb un terreny més pedregós. Més enllà canvieu de vessant i comenceu a baixar. Aneu seguint el camí, ben marcat fins que el camí es converteix amb una pista, aquí teniu 2 opcions.

Anar seguint la pista que va baixant fins a trobar la pista principal que ressegueix la cara nord del Pedraforca, o seguir un petit corriol que va agafant dreceres per anar a parar a la mateixa pista. Nosaltres vam optar per la segona opció.

Un cop a la pista, seguiu-la a la dreta, i ja no l'abandoneu fins arribar un altre cop al Mirador de Gresolet.