dimarts, 26 de novembre del 2013

Roca Salvatge - Paller de tot l'Any - Castell de Bocs

Desnivell: 650

Accés: S'ha d'agafar la carretera B-122, que va de Terrassa a Rellinars. A l'alçada del quilòmetre 10 trobareu l'accés a la Casa Nova de l'Obac, casa de serveis del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt. Agafeu la pista i aparqueu uns metres més endavant.

Notes: La pujada al Paller de tot l'Any és un pèl delicada

Sortiu de la Casa Nova de l'Obac, seguint les indicacions cap a la Font de la Portella. Passareu pel costat d'un restaurant, i metres més amunt arribareu a La Casa Vella de l'Obac, una antiga fortificació del S.IX. Passeu per sota de torre i continueu seguint les marques, al cap de pocs metres veureu una senyal del Pou de Glaç de l'Obac, baixeu les escales i visiteu aquest bonic pou. Un cop vist torneu enrere i continueu pel camí.

Arribareu al davant del Turó Roig, que si es vol es pot grimpar fins a dalt de tot. Continueu cap a la Font de al Portella, situat en un paratge fresc i ombrívol. Continueu ara per un corriol emboscat i a vagades una mica perdedor, però que es pot seguir sense problemes. Deixeu un corriol a l'esquerra que trobareu als pocs metres i que baixa cap el torrent. Bastants metres més endavant deixeu-ne un altre a la dreta, que puja cap el Collet Estret. Continueu pel corriol que amb l'ajuda de les fites assolireu el Collet de la Roca Salvatge.

Aquí aneu cap a l'esquerra i enfileu-vos per la carena de la Roca Salvatge, que amb l'ajuda de algun tram de corda arribareu a l'extrem sud, des on es tenen unes vistes privilegiades. Desfeu el camí fins el coll i continueu a la dreta. Més enllà trobareu un corriol que puja cap a una balma, agafeu-lo, arribareu a la la Cova del Solitari. Un cop vista baixeu i repreneu el camí, sortireu a un camí més fressat i marcat com a GR-5. Aneu a l'esquerra i pocs metres més endavant agafeu un corriol que us portarà a la base del Paller de tot l'Any.

Aquí teniu l'opció de pujar fins a dalt de tot, però s'ha de dir que la primera grimpada és bastant delicada, hi han pocs punts on aguantar-se i la caiguda és bastant considerable. Bé, feu el que feu, torneu cap a enllaçar amb el GR-5 i seguiu-lo a l'esquerra. Uns quants metres més enllà trobareu un corriol que surt a l'esquerra, que s'esmuny de cara avall, agafeu-lo i arribareu a la Font del Lladre, situada sota una balma, on la llegenda diu que si amagava un antic bandoler.

Torneu a agafar el GR-5 en la direcció que portaveu, arribareu al Coll del Correu, on el GR-5 gira a l'esquerra i baixa fins a trobar una pista, aquí aneu cap a la dreta, ara per un camí més ample. Uns quants metres més avall heu de parar atenció a trobar un corriol a mà dreta, marcat amb unes fites, just al peu d'uns pins bessons. Pugeu per aquest empinat corriol fins que arribeu al peu d'una canal, equipada amb cordes fixes que us ajudaran a remuntar el fort pendent. Un cop superat, aneu seguint el camí, que també està marcat amb fites, fins a arribar a dalt del cim del  Castell de Bocs, d'on es té una perfecte panoràmica.

Desfeu el camí fins a la pista i continueu cap a la dreta. Deixareu un parell de pistes, trobareu a peu de camí una barraca de pedra, molt ben conservada i més endavant arribareu a Les Boades, una masia arreglada. Aquí deixeu la pista i agafeu la que envolta la masia, per la dreta, i que baixa envoltant també Les Boades Velles. Metres avall deixeu una pista a mà dreta, i poc enllà una altre a mà esquerra. Quant la pista planeja heu de trobar un camí a mà esquerra, que es dirigeix cap el torrent, aquí si podeu seguir el corriol heu de trobar la Font de la Barbotera i just al damunt de la font, l'Avenc de la Barbotera.

Torneu a agafar la pista, arribareu a un trencall de pistes, aquí travesseu el torrent i agafeu la de més a l'esquerra, la que va enganxada al torrent. Pocs metres enllà trobareu un caminet que porta a la Font del Trull, situada dins la mateixa riera. Continueu per la pista, obviant qualsevol trencall fins que us trobeu un pal indicador que senyala l'Avenc/Font de la Saiola, per on s'hi baixa per unes escales. Torneu per la pista que més endavant comença a pujar de valent fins a sortir a una altre pista, continueu recte, i una mica més amunt agafeu un caminet a l'esquerra, que us deixarà al Collet dels Pals. Al següent trencall aneu a la dreta i no deixeu aquesta pista fins a sortir al camí de la Casa de l'Obac, que ja coneixeu.