dimarts, 27 de desembre del 2011

Temps aproximat: 2'30 h
Distància: 9 km
Desnivell: 250 m

Accés: Sortiu de Vilafranca del Penedès per la BP-2121. Passat Sant Martí Sarroca gireu a mà dreta. direcció La Llacuna. Al km 15 gireu a mà dreta en direcció a Font Rubí

Notes: Recomano pujar amb cotxe fins a Font-Rubí de Dalt (Poble Vell) i des de allà començar la ruta, ja que el camí que puja des de baix està tapat per arbres caiguts i és molt difícil passar.

Deixeu el cotxe davant l'església de Font-Rubí, agafeu el carrer que surt a al vostra esquerra, entre cases baixes i antics cellers. Al trobar la pista que surt del poble gireu a mà dreta i continueu per ella obviant camins a dreta i esquerra.

***L'església de Sant Pere i Sant Feliu esta documentat des de el 1163. El segle XVIII va patir una gran modificació. Al seu interior hi ha una pica baptismal de marbre del 1880, i les dues campanes, Josepa i Antònia son del 1941.***

Quant el camí baixa el deixeu i agafeu una pista a mà dreta més pedregosa, al arribar a una petita esplanada agafeu un corriol pujador a mà dreta (indicat amb fités). Més amunt us trobareu un corriol que s'ajunta per l'esquerra, vosaltres continueu cap a la dreta. Un cop a dalt haureu arribat a les Roques de Salomó.

Haureu de passar per sobre roques de grans dimensions i anar a buscar un corriol que comença des de l'altra banda de les roques, aquí teniu diferents variants (recomano anar seguint el corriol que passa just enganxat a la paret, on haureu de passar una petita canal).

Però qualsevol camí que agafeu us durà, més endavant, al peu d'una canal que s'enfila bruscament paret amunt. Hi podeu pujar, des de dalt es tenen unes magnífiques vistes de tota la plana del Penedès. Un cop baixeu, retorneu fins a l'inici de les Roques de Salomó.

Un cop a l'inici agafeu el camí de la dreta, un corriol planer i que dona la volta per darrera d'on éreu fins ara. Quant us trobeu la pista forestal gireu a l'esquerra, de cara avall, fins a trobar una altra pista, que agafareu a l'esquerra. Aneu-la seguint obviant diferents trencalls fins que arribeu al nucli del Coll de la Barraca.

***El Coll de la Barraca es un punt estratègic, documentat el 983. Lloc de pas de pastors que traslladaven els ramats al Pirineu, i pels mercaders, que es comunicaven entre el Penedès interior i la zona marítima.***

Aneu recte amunt, fareu un gir a la dreta i quant us trobeu un pi gran i solitari, gireu a l'esquerra. Continueu recte, passant pel costat de diferents xalets i obviant trencalls. Passat un trencall a mà dreta (senyalitzat) que baixa cap a les Llombardes, arribareu a un trencall de camins, agafeu el de l'esquerra. A la dreta us quedarà un xalet i el camí pujarà entre un bosquet de pi en regeneració. Quant el camí fa un revolt a la dreta, l'heu de deixar i agafar un altre camí a l'esquerra.

Heu arribat a la Cova de la Guineu, la trobareu totalment vallada i a sobre la porta que trobareu està tancada. Passeu per la dreta de la tanca i arribareu a una altre porta, aquesta amb una mica de sort la trobareu oberta i podreu entrar.

***La Cova de la Guineu s'hi van descobrir les primeres restes al 1961. Des de els 1988 la Universitat de Barcelona hi ha fet diverses excavacions. S'hi han trobat objectes i restes des de el 8000ac al 900ac.***

Un cop vista aquesta bonica i petita cova sortiu per on heu entrat i seguiu el camí tot recte, quant arribeu a la pista forestal gireu a l'esquerra. Una mica més amunt trobareu un trencall a l'esquerra, agafeu-lo i arribareu al cim del turó de La Plana de la Pineda. Tindreu vistes sobre les Roques de Salomó i les muntanyes de l'Anoia. Desfeu el camí per on heu vingut i desprès gireu a mà esquerra.

Quant trobeu una altra pista gireu a l'esquerra i aneu perdent alçada, obvieu tots els camins i pistes que us anireu trobant fins arribar a la Font de LLinars.

Situats davant la font, heu de buscar un corriol que surt just al davant. El corriol baixa per un marge i va a parar a una vinya, seguiu-lo enganxats al marge dret (ATENCIÓ al possible fang) i aneu fins al final de la vinya, un cop allà busqueu un corriol davant vostre. Aneu seguint el camí, arribats a un trencall agafeu el que baixa, a la dreta, molt deteriorat per l'aigua i les motos que hi passen.

Amb pocs metres arribareu al Torrent de Llinars, gireu a l'esquerra i seguiu la pista fins al final, sortireu a la carretera, ara l'únic que haureu de fer és seguir-la a mà esquerra, de cara amunt fins arribar a on teniu el cotxe.