dijous, 29 de desembre del 2011

Ordal - Montcau - Puig de les Agulles

Accés: La N-340 travessa la població de l'Ordal, us serà fàcil arribar-hi des de qualsevol lloc. L'excursió comença a la plaça de Dolors Vendrell

Notes: Cap, excursió fàcil i amb bons camins.

Un cop situats a la plaça de Dolors Vendrell, agafeu el camí asfaltat que surt a l'esquerra. Obvieu els trencalls de camins que aneu trobant, passareu per dins del barri de Can Rial i pel costat de la Font de Sant Jordi. Arribareu a una gran casa, agafeu el camí que baixa a l'esquerra i sortiu del barri. Un cop sortiu tindreu un camí de terra a la dreta (GR), agafeu-lo

Deixeu un camí a l'esquerra i una mica més amunt deixeu també el de l'esquerra i agafeu el de la dreta. Esteu caminant per una pista forestal, seguiu-la de cara amunt fins que arribeu a les runes d'una masia, aquí agafeu el camí de la dreta. Més endavant deixeu un camí a la dreta, i una mica més amunt deixeu-ne un altre a l'esquerra.

Passareu arran d'una barraca de pedra. Més amunt deixeu un camí a la dreta, aneu caminant per la carena. Més endavant deixeu un camí a l'esquerra. Passareu pel costat d'un dipòsit d'aigua i més enllà deixeu un camí baixador a la dreta. Aneu pujant de cara al Montcau. Obvieu camins a dreta i esquerra per sota d'una línia d'alta tensió. Arribeu al peu d'una torre on hi ha un trencall de camins, agafeu el de la dreta. Amb pocs metres estareu al cim del Montcau (645m).

Continueu per la pista, poc més enllà agafeu un corriol a l'esquerra que és una drecera i torneu un altre cop a la pista que seguiu a l'esquerra. Continueu per aquesta pista que va carenejant fins que arribeu al Collet del Montcau (trencall de camins). Aquí heu de deixar camins a dreta i esquerra i pugeu pel corriol que teniu davant vostre. El corriol careneja fins arribar al Roc de Forellac (629m)

Baixeu seguint el corriol fins que sortiu a la pista on hi ha un trencall de camins (Coll del Portell). Pugeu pel camí, cap a la dreta. Una mica més amunt arribeu a un trencall de camins, gireu a l'esquerra per una pista cimentada i arribareu al Puig de les Agulles (653), coronat per un radar meteorològic i una caseta de vigilància forestal. Torneu enrere fins el Coll del Portell.

Arribats aquest punt agafeu el camí a l'esquerra que baixa cap el Fondo de Mas Granada. Continueu per la pista principal i deixeu algunes barraques a peu de camí. Aneu obviant trencalls a dreta i esquerra, travessareu la llera del fondo i aneu seguint per la pista principal fins que arribeu al poble de l'Ordal. Gireu el primer carrer a la dreta i desprès esquerra, i uns metres més avall ja haureu arribat al cotxe.