dilluns, 16 de gener del 2017

Montseny - Turó de l'Home - Les Agudes

Accés: Heu d'anar fins la població de Montseny, al mig del parc. Aparqueu a l'aparcament habilitat de la petita població.

Notes: Ruta ben senyalitzada en el primer tram, desprès, al baixar s'ha de parar una mica més d'atenció ja que hi han molts trencalls.

Panoràmica des de Les Agudes

Sortiu del poble de Montseny pel carrer principal, seguint marques del GR 5. Desprès d'una petita pujada veureu que el GR 5 abandona l'asfalt i segueix un corriol a mà dreta. Des d'aquest punt i durant els pròxims 5 quilòmetres haureu d'anar seguint aquest traçat. Està molt ben senyalitzat, i no us suposarà cap problema seguir-lo.

Bé, després d'aquest 5 quilòmetres arribeu a la Plana del Coll, un lloc habilitat per aparcar i on el GR 5 es desvia cap a la dreta direcció Sant Celoni. Des d'aquest punt aneu carretera amunt, seguint el GR 5.2 que enmig d'una corba abandona la carretera i segueix per una pista a l'esquerra. Ja a la pista, poc metres enllà heu d'agafar un corriol a mà dreta, a partir d'aquest punt el camí ja comença a posar-se dret de veritat i ha salvar força desnivell. Heu d'anar seguint aquest corriol durant força estona, fins a sortir a la carretera d'accés del Turó de l'Home.

Des d'aquest punt, aneu a la dreta per un camí i amb menys de 5 minuts arribeu al cim del Turó de l'Home, sostre comarcal del Vallès Oriental. Un cop vist baixeu fins a baix la pista i ara seguiu pel corriol direcció a Les Agudes. Arribeu al Coll de Les Agudes i des d’aquí enfileu-vos per la carena fins el cim de Les Agudes, sostre comarcal de La Selva. Un cop gaudit d'aquest magnífic cim baixeu fins el coll, ara a partir d’aquí heu de parar atenció, ja que deixeu de seguir el GR 5.2 i comenceu a caminar per camins poc senyalitzats.

Des del coll teniu varis camins, una a la dreta que és per on segueix el GR 5.2 direcció Sant Marçal, l'altre tot recte que és per on heu vingut i entre mig d'aquest 2 n'heu de veure un, poc fressat i que al principi costa una mica de seguir. Un cop us endinseu veureu que hi han unes marques de color “rosa” de tant en tant, i alguna que altre fita, així, encara que el corriol no estigui massa trepitjat el podreu anar seguint amb força facilitat. Passeu pel costat d'alguns antics pous de glaç o de gel, algun amb un bon forat i ben conservats. Ja bastant més avall el corriol es transforma en una pista que comença a fer les típiques "ziga-zagues" de les pistes del Montseny.

Bé. aneu baixant na fent varies corbes i obviant alguna que altre pista secundària, passeu pel davant de la Font de la Gallina, molt ben arranjada i poc més enllà de la font arribeu a un trencall de pistes, aquí nosaltres ens vam equivocar i vam anar per la pista de la dreta (fas una miqueta més de volta), però tant si aneu per la de l'esquerra o la de la dreta anireu al mateix lloc. Suposem que no teniu ganes de donar més volta, així que aneu per la pista de l'esquerra i seguiu-la durant una estona. Acabeu sortint a una altre pista (la que nosaltres vam agafar) i seguiu-la tot recte, per pocs metres enllà arribar a un trencall de camins. Aquí heu d'abandonar qualsevol de les pistes que hi han i buscar un corriol una mica amagat que s'endinsa dins el bosc.

Seguiu aquest corriol que una mica més avall surt a una pista, aquí traspasseu la pista i seguiu la mateixa direcció corriol avall, seguiu baixant fins que sortiu a una pista on hi ha una gran torre d'alta tensió, ara aneu a l'esquerra fins a sortir a una altre pista, aquí aneu a la dreta, sempre avall. Poc més enllà, enmig d’una corba, veureu una pista secundària a la dreta, aneu per aquí per 5-10 metres més enllà fins agafar un altre camí a mà esquerra. Més enllà sortiu a una pista principal i seguiu-la de cara avall, sense pèrdua. Metres avall la pista es converteix en camí asfaltat, que seguint-lo sempre de cara avall us tornarà a portar al poble de Montseny en poca estona.