dilluns, 22 de febrer del 2016

Olesa de Bonesvalls-Pont de l'Arcada-Turó de les Mentides

Accés: A Olesa de Bonesvalls s'hi arriba per la BV-2411 tan si veniu d'Avinyó Nou o de Begues. L'excursió comença a la petita plaça davant l'ajuntament.

Notes: Ruta fàcil, que transcorre quasi bé tot el camí per pista forestal.

Sortiu de la placeta en direcció cap a l'església, però de seguida agafeu el carrer del Raval, a la vostre dreta. Al final del carrer i ja sortint del poble veureu una senyal on indica "Pont de l'Arcada", vosaltres cap aquí. Heu de seguir aquesta pista uns 4 quilòmetre, sense pèrdua, fins que arribeu a un trencall on hi surt una pista secundària a la vostre esquerra, veureu un pal amb una senyal vermella, vosaltres cap aquí.

Al cap de poca estona la pista s'acaba i comença un corriol, just aquí veureu unes fites a la vostre esquerra i un corriol que s'enfila de valent muntanya amunt, agafeu-lo, arribeu a l'Avenc dels Topògraf, i una mica més avall a l'Avenc de l'Arcada Gran. Un cop vist aquests avencs torneu enrere i seguiu per el corriol, força tapat per cert, i amb pocs metres arribareu al Pont de l'Arcada, un pont de pedra natural causat per l’erosió. Ara busqueu el corriol que surt per la dreta del pont i aneu amunt, des de dalt tindreu unes bones vistes del pont.

Poc més endavant veureu unes fites a l'esquerra, agafeu-lo i anireu a l'Avenc de la Ullera. Més endavant sortiu a una pista. Aquí al davant hi han unes altres fites, si seguiu per aquest corriol en uns 5 minuts arribeu a l'Avenc de Montesino. Un cop vist, retorneu a la pista i seguiu-la a l'esquerra, de cara amunt. Desprès de fer una corba a l'esquerra tindreu al davant una urbanització, be rodegeu la primera casa per la seva dreta i trobeu un petit corriol que se'n va de cara avall, seguiu-lo i amb pocs metres arribeu a l'impressionant forat de l'Avenc dels Esquirols. Un cop vist, torneu enrere fins al trencall d'on heu sortit del Pont de l'Arcada. Situats al trencall, deixeu-lo a la vostre esquerra i continueu per la pista, que mica en mica anirà pujant. Un cop a dalt i ja amb una pista principal, aneu a l'esquerra.

Aquesta pista recorre la Serra de les Planes. per més endavant arribar a la Serra de Crestabocs, pròxim objectiu. Be, continueu per aquesta evident pista, i pareu atenció a trobar unes fites a mà esquerra, que amb poca metres us portaran a l'Avenc del Mal Pas. Un cop vist continueu per la pista, enllaceu amb el GR-5, que puja d'Ordal, per deixar-lo poc més endavant, quant aquest davalla a l'esquerra cap Olesa. Seguiu per aquesta pista fins que en un dels múltiples pals indicadors que heu anat trobant i indica "Crestabocs accés" . Ara heu de trobar el corriol a la dreta que s'endinsa dins el bosc. Un cop a dins, heu de parar atenció als varis corriols a mà esquerra que anireu trobant, concretament 3. El primer i més desdibuixat us pujarà al Cim del Turó de les Mentides, tot i que és l'oficial, al no tenir cap vista no i puja ningú i només i trobareu un vèrtex geodèsic.

Més endavant el segon corriol se'n va de cara avall, direcció cap a la Muntanya Rodona, i el tercer corriol és el correcte. Pugeu per aquest corriol, traspasseu una petita tartera de pedres i al fons ja veureu la senyera que corona l'altre Turó de les Mentides, diguem-ne el "no oficial", però el que puja tothom i gaudeix de bones vistes. Des d’aquí es contempla pràcticament tota la plana del Penedès. Ara podeu tornar enrere, o baixar directament per un corriol que s'esmuny fort de cara avall fins a trobar el corriol, seguiu-lo a la dreta i torneu a sortir al trencall de la pista.

Un cop a la pista aneu a la dreta, poc més enllà trobeu un trencall de pistes, aneu per la pista de la dreta, però molts pocs metres enllà heu de trobar un corriol a l'esquerra que se'n va avall. Al fons, a baix, ja podeu veure el forat de l'Avenc d'Esteles, molt a prop de la pista. Un cop vist torneu a la pista i un cop al trencall aneu a la dreta. Molts pocs metres enllà hi ha un altre trencall, una pista se'n va fort amunt, aneu per la de l'esquerra, seguint les marques de PR. D'aquí i durant 4km heu d'anar seguint aquesta pista, que de mica en mica us anirà acostant un altre cop a Olesa.