dimecres, 28 de desembre del 2011

Encamp - Engolasters - Encamp

Temps aproximat: 3`15 h
Distància: 9 km

Accés: Haureu d'arribar fins el país veí d'Andorra. Un cop allà dirigir-vos a la localitat d'Encamp. L'excursió comença davant de la capella de Sant Miquel i Sant Joan Baptista de la Mosquera.

Notes: Encara que ni els quilòmetres, ni el desnivell siguin elevats, es recomana estar acostumats a caminar. El primer tram de camí fins a l'estany, està marcat pel GR-11. ATENCIÓ, el camí que agafeu després de deixar la carretera que baixa de l'estany travessa un zona de tir amb arc.

Sortiu pel carrer d'Engolasters i pel camí de l'Arena, on haureu de passar pel darrere de l'antic edifici del funicular. Seguiu les marques de GR. Més endavant haureu d'anar a travessar la carretera d'Encamp i seguir el camí a l'altra banda. Aneu seguint les indicacions d'Engolasters

Arribeu a l'estany d'Engolasters, passeu pel costat del canal d'aportació d'aigua i arribeu a la vora de l'estany. Agafeu el camí que voreja l'estany per la dreta i que passa per dins d'una pineda, fins que arribeu al peu de la presa, un cop allà travesseu un pont metàl·lic, a l'esquerra, que salva una canal i entreu a la zona recreativa "Bosc Aventura". Passeu pel costat d'una gran vàlvula i agafeu un camí a mà esquerra, que puja fins a la pressa.

***L'Estany d'Engolasters esta situat d'amunt d'Encamp, te 17m de profunditat i es el que està a menys altura de tot el principat. No te cap riu que l'alimenti ni que el dreni. L'Estany rep aigua del Canal del Valira, que ve de la Vall de Ransol, i del Canal de Ràmio. La pressa de contenció es va construir entre els anys 1930/34.***

Un cop a la pressa, pugeu uns esglaons i una rampa amb baranes de fusta i arribeu a l'aparcament. Des de l'aparcament, baixeu per la carretera fins a trobar un revolt tancat a la dreta. En aquest punt deixeu la carretera i agafeu un camí que s'enfila a l'esquerra. Desprès d'una agradable passejada entre un bosc frondós i pedregós arribareu al camí de les Pardines.

El camí de les Pardines és un camí botànic, amb cascades artificials, bancs, plantes i molta gent. Quant arribeu el final del camí n'heu d'agafar un que surt a l'esquerra just on acaba el que veníeu seguint. El camí baixa molt fort fins que travesseu el riu de l'Ovella. Allà agafeu el camí de la dreta, el que va just pel costat del riu. Seguiu-lo fins arribar a la carretera dels Cortals.

Pugeu carretera amunt, per la vorera de l'esquerra i just al costat de la parada 261 del bus, agafeu un camí senyalitzat de cara avall. Aneu seguint aquest camí, fins a baix a Encamp. Un cop assolida la carretera principal, agafeu el carrer que baixa just pel costat de l'edifici del Funicamp. Passareu pels carrers antics d'aquesta població fins que torneu a ser on havíeu començat.