dimarts, 16 d’agost del 2016

Estanys de Bacivèr - Estanys deth Rosari de Bacivèr

Accés: Heu d'anar fins el poble de Baqueira, i agafar la carretera que puja fins el Pla de Beret. Un cop arribeu al Pla de Beret, heu d'agafar un trencall direcció aparcament de l'Orri, allà comença l'excursió.

Notes: Ruta molt fàcil, però amb molt d'encant. Ideal per fer amb família. Hi ha algun tram on el camí no està massa clar, però al estar a camp obert és fàcil prendre qualsevol direcció encara que no hi hagi camí.

Sortiu de l'aparcament i agafeu la pista que baixa en direcció cap a uns telecadires. Passeu per sota i quant la pista fa un gir a la dreta, just passada una caseta de fusta abandoneu-la i aneu tot recte, pel mig del prat. Heu de buscar un corriol que surt tot recte davant vostre i que comença a pujar suaument. Més amunt passeu un petit replà i abans de fer una altre pujada us trobeu amb un trencall. A la dreta pujareu per un corriol una mica més brut que acaba sortint a la presa de l'Estanh de Bacivèr, el de l'esquerra potser és més fàcil de seguir i acaba sortint igualment a l'estany, agafeu el que vulgueu, no tenen pèrdua.

Bé, si heu agafat el de la dreta sortiu a la pressa i voregeu l'estany per la seva esquerra, aquí heu d'anar a buscar el petit rierol que alimenta d'aigua l'estany i seguiu el corriol que puja amunt, just pel seu costat dret. Si heu agafat el camí de l'esquerra sortiu a l'estany i feu exactament el mateix, anar a buscar el rierol i anar amunt seguint fites. Un cop localitzeu el corriol aneu pujant pel costat dret del rierol i seguint fites en tot moment. Més amunt heu de traspassar el rierol i des d'aquí, anar seguint el corriol que ara s'allunya del riu cap a la dreta.

Sortiu a dalt les grans planes de la petita vall i fent un petit retomb a l'esquerra tot seguint fites arribeu al primer dels Estanhs deth Rosari de Bacivèr. Poc més endavant arribeu al segon dels estanys. Des d'aquest estany heu de fer un gir brusc a la dreta i anar camp a través. Potser trobeu alguna que altre fita, però no en feu massa cas, són massa disperses i no parareu de donar voltes. Vosaltres aneu tot recte, passant pel costat esquerra d'un petit estany. Aquí aneu cap el petit rierol que en surt i descendiu una mica seguint el rierol de cara avall.

Més avall aquest rierol fa un gir brusc a l'esquerra per acabar ajuntant-se amb el Riu Malo, just en aquest punt aneu recte i busqueu un corriol que passa una mica més elevat. Un cop trobat seguiu-lo a la dreta, seguint la direcció de les aigües de cara avall. El corriol va passant algun tram de rocallam i també l'heu de traspassar algun que altre cop. Ja més avall tornareu a estar un altre cop a l'Estanh de Bacivèr, voregeu-lo per la seva dreta i torneu a sortir un altre cop a l'altre punta de l'estany.

Pels que hàgiu agafat el camí de l'esquerra al pujar, torneu pel mateix camí, pels que hàgiu agafat el camí de la dreta al pujar, traspasseu el rierol, aneu tot recte pel mig d'un tram de prat i just a l'altre costat veureu el corriol per baixar, seguiu-lo a l'esquerra sense pèrdua fins a sortir un altre cop a l'aparcament.