dilluns, 19 de gener del 2015

Pujol de la Mata - Torrent de la Font Freda

Distància: 12,5km

Accés: Agafeu la carretera BV-1221, que va de Terrassa a Talamanca. En el punt quilomètric 12,5 i enmig d'una corba, hi ha un solitari xiprer i una petita zona d'aparcament, aparqueu aquí.

Notes: Com sempre a Sant Llorenç del Munt vigileu amb la multitud de corriols i camins que hi han, depèn la zona és un autèntic laberint. Si porteu GPS i podeu anar seguint la ruta molt millor, tot i que s'hi us coneixeu una mica la zona es pot seguir fàcilment.

Panoràmica des del Pujol de la Mata

Salt d'aigua de camí a Mura

Sortiu de l'aparcament i dirigiu-vos cap el xiprer, agafeu el corriol que fa un tomb a la dreta i puja paral·lel a la carretera. Més endavant avanceu per sota d'una línia elèctrica. Trobareu un trencall, aneu a la dreta. El corriol s'endinsa dins el bosc fins que arribeu a la solitària Font de l'Hort. Un cop vista continueu camí amunt remuntant una petita canal fins que sortiu a un camí més ample. Aquí aneu a la dreta i amb pocs metres sortireu a una pista senyalitzada com a GR-5. Seguiu recte seguint les indicacions cap al Coll d'Estenalles.

Passeu pel Collet del Vent, on veureu uns quants exemplars de magnífiques alzines. Continueu per la pista uns quants metres i no gaire més endavant heu de veure a la vostre dreta, a dalt d'un turó l'Ermita de Sant Jaume, pugeu-hi. Un cop vista baixeu de l'ermita baixant pel seu darrere fins a sortir a una pista, seguiu recte avall i anireu a parar a una petita bassa. Aquí heu de parar atenció i buscar un corriol que surt al costat esquerra de l'esmentada bassa, travessant un petit llom de roca, de cara avall.

Aneu seguint les fites d'aquest corriol una mica perdedor fins que en menys de 5 minuts arribareu a l'Avenc de Sant Jaume. Un cop vist aquest avenc torneu enrere fins a trobar un altre cop el corriol, ara aneu a l'esquerra i entreu dins el bosc. Aneu baixant per dins del bosc fins que sortireu a una cruïlla de camins. Aquí heu d'agafar el de l'esquerra, que segueix la carena del Muronell i va descendint suaument. Anant baixant heu de parar atenció a trobar un petit corriol a mà esquerra, un cop trobat i desprès d'una petita grimpada pugeu a dalt de l'Agulla del Moronell. Un cop vista retorneu al corriol, baixeu avall i amb poca estona heu de trobar un corriol a la vostre esquerra que us portarà a la Cova del Plana, penjada a la cinglera.

Torneu enrere fins el corriol i continueu a l'esquerra, de cara avall. Aviat el camí descendeix fortament fins que arribeu al mig del torrent, travesseu-lo i a l'altra banda trobareu un trencall de corriols. El de l'esquerra se'n va més avall, cap el torrent del Parrac, vosaltres aneu pel de la dreta que amb un breu ascens surt a un replà rocallós. Continueu amunt (obviant un trencall que bé de l'esquerra) i seguint sempre el camí en direcció al Pujol de la Mata, que teniu imponent davant vostre. Al cop de poca estona sortireu a un collet amb diversos camins.

Heu d'agafar el camí de l'esquerra que es va enfilant cap a la base del Pujol de la Mata. Un cop situats a la base, heu d'anar a buscar l'extrem dret, per on veureu que s'hi han instal·lat uns petits graons que ajuden a pujar fins el cim. Un cop gaudit de les vistes retorneu cap al coll amb l'encreuament de corriols. Aquí agafeu el de l'esquerra, que s'esmuny fortament i durant força estona pel Torrent de la Roureda.

Desprès de força estona baixant travesseu el torrent i continueu per aquest corriol que ara ressegueix la base esquerra del Pujol del Llobet. A la vostra esquerra teniu el torrent la Font Freda, per on desprès remuntareu fins a dalt de tot. Bé resseguint aquest corriol per parets i cingleres sortireu a un coll ample, on hi ha una pista forestal just a sota d'una línia d'alta tensió. Aneu a l'esquerra seguint aquesta pista fins a sortir a una altre pista. Aneu a l'esquerra novament i comenceu a remuntar el Torrent de la Font Freda, travesseu la riera i passeu pel costat d'uns impressionants blocs de pedra, on la millor opció és "apartar-los del camí" i continuar.

Desprès d'aquesta petita broma continueu per la pista i torneu a travessar la riera. Més endavant haureu d'estar atents a trobar un corriol que s'enfila pel marge esquerra de la pista i que està marcat amb fites. Agafeu aquest corriol que s'enfila de valent pel marge esquerra del torrent de la Font Freda. Està bastant tapat però es pot anar seguint fàcilment. Força estona més endavant trobareu un corriol a la dreta senyalitzat amb fites. Si l'agafeu us portarà fins a la Font de la Figuerota, que no és més que una surgència d'aigua del terra, acompanyada d'una vella taula. Només dir que que hi ha un fort desnivell fins arribar a la font i que desprès s'ha de tornar a pujar, vosaltres mateixos en aquest punt.

Feu el que feu, continueu pel corriol que ja seguíeu fins a tornar a trobar un petit corriol a mà dreta que travessa la riera, agafeu-lo travesseu la riera i seguiu endavant. Al cap de poca estona us trobareu un altre trencall de corriols, aquí aneu pel de l'esquerra. Aquest corriol és el que haureu de seguir durant pràcticament 30 minuts. El primer tram el fareu per dins de la riera, sempre seguint fites molt visibles. Més endavant el camí es va desplaçant cap el marge dret del torrent de la Font Freda. Força estona més amunt heu de trobar un trencall, a la dreta aniríeu a la Font dels Confits, aneu a l'esquerra i amb no massa estona arribareu a la Font Freda.

Torneu a agafar el corriol i pugeu per uns graons de roca. Més amunt el camí es bifurca, aneu pel camí de la dreta i amb pocs metres sortireu a la pista del Coll de la Garganta (GR-5). Ara seguiu tot recte, obviant la pista i baixant per un corriol, on seguint fites i sempre en clar descens sortireu un altre cop davant del cotxe.

Ja Hi Sou

1. Bona Tarda,

Avui 25/01/15, hem anat amb la nostra colla a treure el pessebre de la cova del Muronell, agraïts pels vostres comentaris i les vostres imatges en el blog, L'any vinent no sabem si podrem seguir amb aquesta tradició, doncs des de la direcció del parc, es veu que no tenen altra feina que prohibir aquests actes i tradicions, fins i tot s'han dedicat a treure capelletes i imatges que feia més de 50 anys que estaven a la muntanya, i que altres colles cuidaven any rera any.
    Us volem felicitar, també pel vostre blog, es nota que sou gent ben parida i que estimeu la muntanya i el poder gaudir-la.