dimarts, 5 d’abril del 2016

Clot del Boixar - Serrat del Faraó

Accés: Al Bruc s'hi accedeix tant de Barcelona, com de Lleida per l'autovia A2. Agafeu la sortida del Bruc. L'excursió comença a l'aparcament del costat de les escoles.

Notes: A la pujada pel clot del Boixar hi ha un parell de trams equipats amb corda bastant verticals, sobre tot el primer i algun pas sobre la roca que si està mullada por ser molt complicat travessar-la.

La mateixa apreciació de la roca mullada pel tram del Serrat del Faraó.

Per accedir al tram final del Serrat del Faraó també s'ha de fer una canal molt vertical, equipada amb cordes.

Si ha plogut o ha de ploure i la pedra està mullada, desaconsello del tot aquesta ruta.

Pel tram de les cordes, si s'ha fet alguna vegada algun tram equipat d'alguna canal montserratina no tindreu cap problema per superar dits trams.

Posare 4 enllaços, ja que no n'he trobat cap que s'assembli al que varem fer.

Tram del Clot del Boixar

Tram Serrat del Faraó (I)

Tram Serrat del Faraó (II)

Tram Serrat del Faraó (III)

VIDEOS

Panoràmica des de la Cova del Faraó

Sortiu de l'aparcament i agafeu el corriol que puja recte, a l'altre costat del carrer, un metres més amunt sortiu a una pista, seguiu-la a l'esquerra. Aneu seguint aquest pista sense pèrdua fins que arribeu a un trencall senyalitzat, aneu a la dreta, cap a Can Salses, teniu la muntanya just al davant. Aneu seguint aquesta pista, que més endavant fa un parell de ziga-zagues per baixar fins a baix d'un camp d'oliveres molt pedregós. Aquí deixeu la pista que fa un tomb a la dreta i travesseu el camp d'oliveres tot recte, per on millor pugueu, anant a buscar un petit corriol al seu extrem.

Un cop al corriol seguiu-lo sense pèrdua fins que arribeu a un trencall on hi ha una petita bassa. A l'esquerra aniríeu cap a la cova del Cabrit, a la dreta cap a la Cova del Boixar, vosaltres aneu a la dreta. Aneu seguint aquest corriol sense masses problemes fins que arribeu a la Cova del Boixar, on hi ha adaptat un petit refugi a dins. Temps enrere podríeu haver baixat cap a la dreta de la cova i començar el tram equipat per l'escletxa de l'impressionat torrent, actualment el tram està des-equipat i no si pot pujar, així dons seguiu el corriol que surt a l'esquerra de la cova i després de passar un petit forat arribareu a l'inici del tram equipat.

El primer tram és el més difícil de tots, és una paret completament vertical on haurem de pujar exclusivament amb al força de braços i refiant de la corda. Un cop superat aneu pujant, seguint la llera del torrent, i en algun tram buscant el millor pas. Dir que no trobareu cap marca ni fites, però heu de tenir com a referència seguir sempre la llera del torrent. Més amunt tornareu a trobar un tram equipat amb corda, aquest no és massa difícil i es supera amb un parell d'estirades. Desprès d'una estona pujant sortireu al camí del Cabrit, que identificareu per les marques vermelles.

Un cop al camí seguiu-lo a la dreta, ara ja seguint camí evident. Aquest corriol l'heu de seguir fins el Coll del Mosset, que l'identificareu per una gran fita, just desprès de passar per una petita balma a l'esquerra del camí. Un cop al coll abandoneu el camí amb marques vermelles i enfileu-vos per la carena que va a morir al peu de la muntanya, de cara al Serrat del Faraó, cap al nord. Aneu seguint la carena fins arribar al peu del Serrat del Faraó, aquí teniu 2 canals al davant vostre, la de la dreta l'agafareu després, ara dirigiu-vos cap a la canal de l'esquerra.

Aquesta canal és dreta i bastant bruta però es pot anar pujant fins al coll, un cop a dalt tindreu unes magnífiques vistes de l'altra banda. La baixada del coll és bastant dreta, s'ha d'anar amb compte en aquest tram. A l'esquerra teniu un bon llom de roca, el podeu baixar pel dret (tot i que és delicat) o podeu baixar fins a la seva base i seguir cap a l'esquerra tot anant a resseguir la paret de l'Agulla de la Tempestat, a dalt vostre imponent. Un cop sortiu de sota l'agulla arribareu a un altre tram de roca força vertical a la dreta, amb compte baixeu per aquest tram.

Un cop baix aneu cap a un petit coll, on al davant a la dreta ja teniu la Roca del Faraó. Un cop aquí aneu com si volguéssiu vorejar el faraó per la seva dreta. Encara que sembli que potser no es pot, vosaltres avanceu amb compte fins que arribeu a la petita Cova del Faraó, que no és més que una balma situada en una petita rapissa, d'es d'on es tenen unes vistes magnífiques.

Bé, un cop vista, torneu enrere, fins a l'inici de la primera canal, on hi havia canal a dreta i esquerra. Ara aneu amb compte amb els trams de roca que haureu de fer pujant, tot i que son més fàcils de pujar que de baixar, així que cap problema. A baix de la primera canal, i amb el Coll de Mosset al fons, ara us heu de dirigir cap a la canal de la dreta (que ara teniu a la vostre esquerra). Aquest canal és igual de bruta i dreta que l'altre, però el tram final és molt més dret i hi han instal·lades unes cordes que ajuden a pujar fins a dalt de la canal. Aquest és un altre dels trams delicats, ja que s'ha de tirar de força de braços durant força estona.

Un cop a dalt, seguiu la carena i alguna que altre fita, però no en feu massa cas de les fites, aneu intentat seguir la carena i després de fer una ultima des-grimpada fàcil sortireu al camí que puja fins al Montgrós, que teniu al davant vostre. Agafeu aquest camí de cara avall, ara seguint marques blaves. Passareu un tram amb una bona rampa de roca que pot ser delicat si està mullat, però sinó no té cap problema. Seguint marques blaves sortiu un altre cop al camí del cabrit, seguiu-lo a la dreta i poc més enllà travesseu un torrent. Pocs metres més amunt del torrent trobareu una bifurcació de camins. A la dreta anireu al Coll de Mosset, vosaltres aneu recte direcció cap el Bruc.

Ara continueu seguint marques vermelles per aquest corriol que no té pèrdua. Desprès de fer una bona estona de baixada sortiu a una pista, on hi ha un gran camp d'oliveres, seguiu la pista a la dreta que travessa el camp i acabareu sortint un altre cop al camp d'oliveres de l'inici, el que heu travessat per anar a buscar la Cova del Boixar. Un cop en aquest punt només us queda seguir el camí que heu fet a l'anada i tornareu a ser al cotxe.