dilluns, 25 de febrer del 2013

Cova de l'Arcada - Cova del Cabrit

Accés: Heu d'agafar l'autovia A2 i sortir a la sortida de Montserrat. Aneu seguint indicacions i abans d'arribar al trencall per agafar la carretera que ressegueix la muntanya i arriba al monestir, trobareu un aparcament bastant ampli, conegut com a Can Maçana.

Notes: La pujada des del camí del Cabrit, fins al trencall del PR C-78 es fa per un tram de pedra força vertical, millor no fer-ho amb mullat.

Sortiu de Can Maçana i agafeu la pista direcció al Monestir, seguint el GR-172. Passeu pel Coll del Guirló i uns metres més avall, desprès d'una tanca de fusta heu de agafar un corriol a mà dreta, cap al Refugi Vicenç Barbé, marcat com a PR C-78. Passeu per la canal que dona accès al Coll de la Portella i desprès de poca estona arribeu al Refugi Vicenç Barbé. Aquí podreu agafar un corriol que surt del darrere del refugi per anar a veure l'Avenc del Pouetons, un dels més importants de Montserrat.

Continueu pel PR C-38 però parant atenció, ja que quant arribeu al segon torrent, anomenat Torrent del Lloro, heu de agafar-lo a la dreta, seguint unes fites i just per la llera del torrent. A vagades el camí sembla que es perdi, però no té cap problema, seguiu i més endavant ja es farà més evident. Continueu per aquest camí que va rodejant la muntanya fins que arribeu a un trencall, aquí, i marcat amb pintura, heu d'agafar el camí de la dreta, que baixa cap a la Cova de l'Arcada, que ja teniu a la paret del vostre davant.

Un cop vista aquest imponent Cova, continueu pel camí. Més avall n'heu d'agafar un altre a l'esquerra força tapat, i sempre seguint les marques vermelles. Al cap d'una estona arribeu a la Cova del Cabrit, un peculiar racó d'aquesta muntanya. Continueu pel camí, seguint marques vermelles. Anireu resseguint la muntanya per trams amb més vegetació, trams més ombrívols, trams de pedra....un camí força distret.

Arribareu al Coll del Mosset, un coll que reconeixereu per una gran fita, seguiu el corriol, que poc més avall es bifurca, vosaltres continueu pel de l'esquerra, que continua baixant. Travesseu el torrent i poc més amunt arribareu a una petita esplanada on hi ha una altre gran fita i marques de color blau que se'n van amunt cap a l'esquerra, aquí deixeu el Camí del Cabrit i aneu cap a l'esquerra seguint les marques blaves. Aquest camí anirà pujant i travessant zones de roca bastant extenses, heu d'anar amb compte, ja que si el terreny està mullat o humit podeu tenir problemes degut a la pendent i al terreny.

Un cop a dalt d'un petit coll, i gaudint d'unes magnífiques vistes, arribeu a un trencall, a la dreta aniríeu cap al Montgròs i el pas per la seva famosa creu, vosaltres aneu a l'esquerra seguint marques de PR C-78. Pocs metres més enllà el camí fa un gir de 180º a l'esquerra, vigileu de no anar recte en aquest punt. A partir d'aquí i ja fins a tornar a trobar el refugi Vicenç Barbé haureu d'anat seguint el PR C-78. Anireu travessant torrents, diferents colls i indrets com el Bassal dels Avellaners o la Font de l'Esllavissada i un cop arribats un altre vegada al Torrent del Lloro ja sabeu el camí de tornada fins a Can Maçana.