dilluns, 12 de desembre del 2016

Cantallops - Turó de les Mentides (Crestabocs) - Serra de Riés

Accés: Heu d'anar fins la petita població de Cantallops, per on hi passa la N-340, a uns 10 quilòmetres de Vilafranca del Penedès. Aparqueu el cotxe a la plaça.

Notes: Ruta fàcil, amb no massa desnivell ni distància, l'únic a destacar seria la pujada des de la Riera dels Vidrers fins al Turó de les Mentides, on s'ha de salvar una pujada amb força desnivell.

Sortiu de la plaça del poble de cara avall pel carrer Nou, metres enllà arribeu a un trencall de carrers, aneu recte i sortiu a la carretera N-340, que heu de seguir pocs metres amunt pel marge dret. Arribeu a un petit nucli de cases, on abans d'arribar a unes cases adossades heu de girar per un petit carreró a la dreta. Esteu passant pel camí que dona accés a la part del darrere de les cases, que heu de seguir fins al final, on hi ha 2 pistes, seguiu la de més amunt. Ara heu de seguir aquesta pista, que transcorre pel fondo de la Riera dels Vidrers, tot passant per camps de presseguers i vinya.

Aquesta pista passa pel darrere de la urbanització de la Muntanya Rodona i acaba sortint a una altre pista, seguiu-la a l'esquerra i poc més endavant torneu a sortir a una altre pista, aquest cop aneu cap a la dreta. Seguiu per aquesta pista, que es torna a endinsar dins el bosc i acaba arribant a un trencall, on hi ha un pal indicador, ara us heu de dirigir cap a la dreta, direcció al Turó de les Mentides. A partir d'ara el camí canvia completament, es converteix amb pedregós, de mal caminar i cada cop es va empinant més.

Tot i que no és massa llarg, ens farà suar una mica de ben segur. Desprès d'una estona de constant pujada arribeu al trencall a mà dreta per pujar a dalt del Turó de les Mentides. Una última rampa per acabar de rematar-ho i ja sou dalt el turó, coronat per una senyera. Tot i ser un petit turó i no tindre massa alçada, les vistes que s'hi poden observar són bastant impressionants.

Bé, un cop vist torneu uns metres enrere fins el corriol i ara seguiu-lo a la dreta. Desprès de no massa estona per aquest corriol sortiu a una pista, seguiu-la a la dreta. Poc metres enllà arribeu a un trencall de pistes en plena baixada, ara agafeu la pista de la dreta però pareu atenció, just en aquesta pista heu de trobar un corriol a mà esquerra senyalitzat amb fites, baixeu-hi, i desprès d'una petita baixada arribeu a l'Avenc d'Esteles, de 30 metres de fondària.

Ara retorneu cap el trencall de pistes i seguiu de cara avall fins que planeja, aquí veureu una pista a l'esquerra senyalitzada com a PR, vosaltres ni cas, pugeu fort per la de la dreta. A partir d'aquest punt ja no heu d'abandonar aquesta pista que recorre tota la Serra de Ries. Trobareu alguna pujada forta, però també curta, fins que ja en clar descens acabareu sortint al costat de la carretera que va d'Avinyó Nou a Olesa de Bonesvalls. Abans d'arribar a la carretera agafeu un corriol a la dreta que baixa al mig de la riera, just al costat del pont de la carretera. Ara sense pèrdua només heu de seguir aquest camí riera amunt, que entre algun que altre pèlag surt un altre cop a Cantallops.