dimecres, 19 de març del 2014

Castelldefels - La Morella

Accés: Us heu de dirigir cap a la població de Castelldefels i dirigiu-vos al davant de l'escola de natura de Cal Ganxo. En el cas que el camí d'accés estigués tancat, deixeu el cotxe més avall, no hi ha gaire tros.

Notes: No recomanable en èpoques de calor, hi ha molts trams de recorregut que pràcticament no hi ha cap ombra.

Sortiu de l'escola de natura de Cal Ganxo i agafeu la pista de l'esquerra, més endavant agafeu un trencall a l'esquerra, en direcció cap a una línia d'alta tensió. Passareu pel costat d'una casa enrunada i començareu a pujar per uns esglaons. S'acaben els esglaons i el corriol continua pujant fins a un coll. Davant teniu l'immens forat d'una cantera, vosaltres pugeu pel corriol, a l'esquerra. El corriol puja de valent, per una zona de matolls fins arribar al Turó del Fetjó.

Seguint sempre les indicacions de La Morella, aquest corriol us portarà fins al Pla de les Romegueres. Davant vostre veureu les antenes i el radar a la vostre esquerra, i més cap a la dreta la creu de ferro del cim de La Morella. Aneu seguint el corriol, arribeu al davant la tanca de l'antic abocador de la vall de Sant Joan, ara clausurat. Resseguiu la tanca a l'esquerra fins a sortir a un camí ample, senyalitzat com a GR-92. Seguiu indicacions i amb poca estona arribeu al cim més alt del Garraf, La Morella (593m).

Un cop a dalt del cim, heu de continuar seguint el GR-92, per la vessant sud. El corriol va travessant matolls, fins que amb plena baixada s'endinsa dins d'una espesa pineda. Sortireu a un camí ample, aneu a l'esquerra, agafeu la pista a la dreta, en direcció a una línia d'alta tensió. Un cop passada la línia, heu de trobar camí a surt a la dreta, agafeu-lo i deixeu la pista. Anireu en direcció al peu d'una torre elèctrica, però abans d'arribar heu d'agafar un corriol que s'esmuny pel Torrent del Ballestar.

Aquest corriol baixa fent varies llaçades fins que trobeu un trencall, aquí aneu a la dreta, continuant baixant fins a sortiu a una altre pista, que heu de seguir a la dreta. Aneu-la seguint tot recte, passant pel costat d'un antic camp de tir. Més endavant passeu pel costat del mas enrunat de Can Tardà i a partir d'aquí, la pista comença a baixar amb claredat, i poc més, avall, inclús fent llaçades a causa de la forta pendent.

Sortiu a una altre pista que heu de seguir a la dreta, continueu per la pista fins a sortir a una altre, aquest cop seguiu-la a l'esquerra. Passeu pel costat d'una paret de formigó, i pel darrere la urbanització de La Sentiu, pel costat de la riera i fins a sortir a la carretera. Seguiu-la a la dreta, però per fora de la tanca, ja que hi ha un caminet que si pot passar. Seguiu el caminet, que més amunt es desvia cap a l'esquerra deixant la carretera, i que més amunt la torna a retrobar.

Continueu per l'esquerra, carretera amunt fins arribar a un corriol que surt just al davant del cartell de benvinguda a Castelldefels. Aquest corriol puja molt fort, just per sota d'un cablejat elèctric, fins que metres més amunt arribeu al cim del Turó del Vinader. Un cop contemplades les grans vistes, continueu per la carena, passant per varies fites.

Arribats a un coll, agafeu el corriol de l'esquerra, que desprès d'una estona baixant poc a poc surt a una pista. Continueu recte per la pista, i amb pocs metres arribareu un altre cop a l'escola de natura de Cal Ganxo.