dilluns, 28 d’agost del 2017

Via Ferrada Roc d'Esquers (K3)

Accés: Heu d'anar fins Andorra i un cop a dins dirigiu-vos direcció Encamp. Sortint de la població d'Escaldes passeu per una rotonda, aquí agafeu direcció cap a Engolasters. Poc més amunt us trobareu la carretera dels Cortals a la dreta, just per sobre del Riu Madriu. Aquí teniu la primera opció d'aparcament, si no podeu, continueu amunt uns metres més fins arribar a les primeres cases i aparcar allà mateix. l'inici del camí per anar a la Via Ferrada Roc d'Esquers està pràcticament al costat del Riu Madriu, uns metres més enllà carretera amunt.

Notes: Via ferrada fàcil, amb espectaculars vistes i sense cap pas delicat a destacar.

Informació detallada Via Ferrada Roc d'Esquers

Via Ferrada Roc d'Esquers

Aneu a buscar el punt que dona accés al camí que us portarà a l'inici de la via ferrada, degudament senyalitzat amb un panell informatiu. Seguiu per aquest corriol ben senyalitzat amb pintura groga fins a trobar un trencall a l'esquerra amb un pal indicador on indica "Via Ferrata", vosaltres cap allà. Al cap de poca estona arribeu a l'inici de la Via Ferrata Roc d'Esquers.

No entraré a detallar pas per pas la via, ja que és molt fàcil de seguir, no té cap escapatòria i a demès no té cap pas compromès. Aquí deixo algunes fotos de la via.

Primer tram, escales

Segon tram, cadenes i escales

Ultim tram, el Pont

Un cop finalitzada la via aneu seguint marques de pintura groga per dins el bosc, el camí puja de valent. Ja ben amunt i desprès de 20 minuts ben bons caminant arribeu al Coll Jovell, un important encreuament de camins per on transcorre el GR 11, aquí dirigiu-vos a la dreta avall, direcció Ràmio. El camí va baixant per un tram empedrat, fàcil de seguir i molt maco. Ja a baix sortiu al camí que puja de la carretera dels Cortals i per on transcorre el GR 7, vosaltres avall.

Camí força transitat, ja que transcorre per la Vall del Madriu, que juntament amb la Vall de Perafita i la de Claror conformen un conjunt declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO, una autèntica delícia. Baixant passeu pel nucli d'Entremesaigües fins arribar al Pont Sassana, on el Riu Madriu i fa uns salts d'aigua magnífics. Aquí abandoneu el GR, i seguiu el corriol que marxa per la dreta del riu en direcció un altre cop cap a la via ferrada, trencall que passeu una mica més avall, poc abans de tornar a sortir a la carretera d'Engolasters, inici de la ruta.