dilluns, 19 de febrer del 2018

Esperó Guerrero

Distància: 1'2km

Accés: Aneu fins el poble de La Juncosa del Montmell, un cop allà seguiu les indicacions per anar a l'Àrea Recreativa del Montmell, lloc de sortida de l'excursió.

Notes: Més que caminar es tractaria de un mixt entre caminar i escalar. Es podria fer tranquil·lament sense corda si s'està habituat a grimpar. Els passos més complicats es poden esquivar fàcilment.

És una ruta perfecte per practicar reunions i avanç amb corda.

Aquí us deixo un link molt recomanable i molt més detallat sobre l'esperó Guerrero.

Link RocJumper

***Imatge extreta de www.rocjumper.com***

Sortiu de l'aparcament i us dirigiu a l'esquerra, per dins d'una pineda, veureu l'església nova del Montmell a la vostra dreta, busqueu el corriol que hi puja i la rodegeu per l'esquerra fins que sortiu a una pista, agafeu-la a l'esquerra. Una mica més endavant, enmig d'una corba a l'esquerra, surt un corriol a la dreta, agafeu-lo. Continueu per aquest mateix camí fins que us trobeu un pal indicador, ara aneu direcció cap a l’Església Romànica de Sant Miquel.

***El 1598 va ser consagrada l’església nova de Sant Miquel, als peus del cim on hi ha el castell i l’església vella, a la qual substituïa donat el seu difícil accés. És un edifici de tres naus amb campanar de torre i portal adovellat de punt rodó. Al seu voltant hi ha restes del que va ser un petit nucli de poblament agrupat a l’entorn de l’església.***

Pocs metres enllà i poc abans d'arribar a uns pals metàl·lics passeu pel costat d'una paret rocosa d'uns 5 metres d'alt, amb un parabolt quasi bé a dalt de tot, en aquest punt comença la via. Potser és el punt més difícil, on un petit ressalt ens fa la guitza, superat aquest pas es pot fer la reunió en un bloc equipat amb parabolt més amunt.

Aneu avançant fins fer un altre tram de grimpada just a sota d'un gran arbre, pas equipat amb parabolt i possibilitat de fer la reunió a l'arbre. A partir d'aquí tot fàcil fins a l'última paret just abans del castell, on si s'encara recte te algun pas força guapo. Si no, es pot esquivar per la seva esquerra.

Superat això sortiu a dalt del Castell del Montmell. Ara seguiu un petit corriol que baixa fins el coll que separa el castell i la Creu del Montmell. Aquí ja trobeu les marques de sender local (blanques i verdes), que heu de seguir de cara avall, passeu pel costat de l’església de Sant Miquel, i refeu el camí que heu fet servir de pujada.

***És el mes enlairat de tot el Penedès. Està situat a una altura de 781 metres sobre la "dent" del Montmel, que mira de cara al Camp de Tarragona.
Abans de l'any mil ja es parla d'aquest castell, que era l'avantguarda de la Marca. El seu terme arribava fins al Gaià i Vilardida. L'any 1365 el Castell del Montmell era del bisbe de Barcelona***

***Està situada uns vuitanta metres per sota del castell del Montmell. Va ser construïda durant el segle XI. Té una sola nau coberta amb volta de canó, ampliada posteriorment amb un altre cos, excavat en part la roca, i amb el qual es comunica mitjançant dos arcs de mig punt. La nau original és capçada amb un absis semicircular, ornat amb lesenes i arcuacions de tipus llombard, entre les quals s’obren dues finestres de doble esqueixada. La porta, de mig punt, està situada en un dels trams de l’ampliació, distingint-se encara les restes de la porta original a la part primitiva del mateix mur.***